Před několika chvílemi oznámilo CFMOTO oficiální dostupnost sportovního modelu 450SR, který těží ze své nízké hmotnosti. Výrobce tvrdí, že díky ní je tento dvouválcový model podobně svižný jako víceválcové šestistovky.

O CFMOTO 450SR se delší dobu spekulovalo, načež se začaly objevovat různé úniky designu, který vycházel z konceptu SR-C21, který v loňském roce CFMOTO prezentovalo na veletrhu EICMA. Později se "profláknul" i kompletní design, který má na svědomí italský designér Carles Solsona Marti. Nyní se ukazuje, že úniky nelhaly a že 450SR opravdu vypadá tak, jak se šuškalo před půl rokem.

Nyní CFMOTO oznamuje i technické parametry, které dávají na vědomí, že s touto motorkou by mohlo být dost legrace... Stěžejními údaji je výkon (37kW - 50 koní) a hmotnost 168 kilogramů s plnou nádrží 14 litrů benzínu. Což dává poměr 0,3 koně na kilogram mokré hmotnosti. Sice to nedosahuje poměru jaké mají čtyřválcové "šestky", ale co už... i tak bude CFMOTO 450SR důstojným soupeřem. Zejména pokud zrychluje z 0 na 100 za 5 sekund, jak deklaruje výrobce.

450SR je poháněna dvouválcovým řadovým motorem o výkonu 50 koní při 9500 otáčkách a o maximálním točivém momentu 39 Nm při 6500 otáčkách.

Pro EU a v ČR by se CFMOTO 450SR měla objevit ve variantě A2, tedy s výkonem DO 35 kW. Vzhledem k nízké hmotnosti motocyklu a nutnosti splnit legislativní poměr výkonu a hmotnosti by potom nemusela dosahovat ani takovéhoto výkonu, ale mít cca 33 kW.

Motocykl stojí na (nenastavitelném) podvozku s USD předními tlumiči o průměru 37 milimetrů. A na zadním tlumiči s progresivním přepákováním. Vpředu je bržděn radiálním čtyřpístkovým brzdovým třmenem Brembo M4.32 a 320-milimetrovým kotoučem. Vzadu je 220-milimetrový kotouč a jednopístkový brzdový třmen. Bohužel prozatím bude tato novinka bez řadícího quickshifteru.

Před jezdcem je 5-palcový barevný display s možností instalace T-boxu, možnosti propojení motocyklu s chytrou aplikací v mobilním telefonu. CFMOTO 450SR je připravena se přizpůsobit jezdcům různých postav. Nabídne možnost výškového nastavení sedačky v rozmezí 785 - 795 milimetrů. Dámy nižších postav rozhodně ocení, že sedačka je celých 45 milimetrů tlustá a tato její tloušťka jistě umožní její další snížení v nejbližším čalounictví. Letmým pohledem na motocykl se nemůžu ubránit dojmu, že Kawasaki Ninja 400, nebo KTM RC 390 budou mít v rybníku hodně ostrou konkurenční štiku s cenou oscilující kolem hodnoty 160 tisíc.

 

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Podle našich informací je již alespoň jeden kousek CFMOTO 450SR v Praze a měl by se (asi, možná, zřejmně, pravděpodobně) na živo ukázat na srazu příznivců motocyklů CFMOTO 16-18.9.2022 v Rožnově pod Radhoštěm.