Sbohem čtyřválcovým Hornetům, na scénu se chystá nový Hornet s dvouválcovým motorem.
Že bude nový Hornet dvouválec je již nějakou dobu známé. Jednak o tom napovídaly prvotní nákresy a následně i oficiální video, ve kterém nechala Honda zvuk motoru zaznít. Do dneška nám ale zůstaly utajeny technické informace motoru. Ty jsou překvapivě výborné.
Hondě se totiž podařilo při objemu válců 755 ccm z motoru vydolovat krásných 90 koní (67,5 kW) při 9500 otáčkách, což je i ve světle konkurenčních motorek velmi dobrá hodnota. Připomeňme si například, že první (litrová) Africa Twin měla pouhých necelých 94 koní. Oproti konkurenci na tom tudíž bude velmi dobře. Yamaha MT-07 dává 70 koní, Triumph Trident 660 81 koní, nebo Kawasaki Z650 potom pouhých 68 koní. A bude stát na rozmezí například Yamahy MT-07 a MT-09, která má při tříválcovém motoru 115 koní.
Samozřejmě to jde i lépe, viz například Aprilia Tuono má celých 100 koní, ale bavíme se o Hondě, která ne vždy prvoplánovitě atakuje nejvyšší výkonové příčky a velkou míru pozornosti věnuje spolehlivosti aparátu. Právě proto je 90 koní velmi dobrý výsledek, podpořený točivým momentem 75 Nm při 7250 otáčkách. Původní Honda CB 600F Hornet měla při těžším čtyřválcovém motoru 96,5 koní, takže nový Hornet bude důstojným jeho nástupcem.
Honda oznamuje, že se přitom nejedná o motor, který vyniká výkonem pouze ve vysokých otáčkách, ale masivní množství točivého momentu poskytuje v celém průběhu otáčkového spektra a motor je tudíž velmi univerzálně použitelný. Například v novém Transalpu 750, jehož oznámení by mohlo být na spadnutí.
POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY |
Dobrému "řízu" napomáhá i posun klikového hřídele o 270°, který dodá motoru zábavnosti, který má podpořit i k tomu vhodně nadesignovaný výfuk. Honda si od tohoto motoru hodně slibuje. Zřejmě ho bude instalovat do širokého spektra motocyklů (můžeme očekávat Horneta, Rebela, Transalpa a třeba i menší NT-čko) a proto se snažila postavit motor co nejlehčí a co nejvíce univerzální, aby poskytoval jak dobrý špičkový výkon, tak solidní porci točivého momentu i v nižších otáčkách.