Homologační dokumenty odhalují některé detaily nadcházejícího BMW M 1000 R. Nahatý roadster v mnohém vychází z superbike M 1000 RR, včetně motoru o výkonu 206,5 koní.

BMW tlačí na pilu a rozšiřuje svou flotilu o vymazlené modely M. Vedle stávajícího M 1000 RR si registrovalo i M 1000 XR i M 1300 GS.

Téměř dva roky trvá BMW, než se uvolí poslat na trh nahatou iteraci svého nejsilnějšího superbike. R-ko bude postaveno na shodném základu, vybaveno modernizovaným motorem, který dosahuje maximálního výkonu 206,5 koní při 13750 otáčkách. Což je o malinko více než poskytuje aktuální RR, s výkonem 204 koní. Aktuální RR totiž dostane také novou revizi motoru, která ale dostane již 209 koní.

206,5 koní je dramatický posun, oproti stávajícímu roadsteru S 1000 R, který má 165 koňských sil. Nové M 1000 RR bude agresivněji akcelerovat díky o jeden zub menší rozetě (45 zubů), než má S 1000 RR. Roadster R bude mít naopak o jeden zub více (47 zubů). Nové R-ko a nové RR-ko bude mít zadní pneumatiku o šířce 200 mm, přičemž stávající S 1000 RR a S 1000 R mají pneumatiku o šířce 190. Homologační materiály nijak nehovoří o tom, zda-li bude i R-ko mít karbonová kola. Spíše se dá čekat že je mít nebude.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Příchod M 1000 R očekáváme na veletrhu Intermot, který se bude konat ve dnech 4-9. října 2022 v Kolíně nad Rýnem.