Exkluzivita M-kové superbike řady nevydržela dlouho. BMW nově nabízí spoustu komponent jako standardní vybavení pro standardní S1000RR pro rok 2023.

Nový model S1000RR není jen obyčejným faceliftem, který by pro nový rok vyměnil polepy. Pod kapotami (a na nich) se udály dramatické změny. Začneme motorem, který má nově 154kW (210 koní) při 13750 otáčkách (+2kW navíc), díky nové geometrii sání a airboxu, který byl dříve vyhrazen jen pro M1000RR. Maximální točivý moment je 113 Nm. Motocykl bude navíc svižněji akcelerovat i díly o jeden zub větší zadní rozetě a kratšímu druhému převodovému stupni.

Revizí prošel i quickshifter Shift Asistant Pro. Požadavky na řazení jsou nyní implementovány do modelu točivého momentu a tak motocykl vždy zařadí a niž by se nemělo stávat, že pod plným plynem někdy taháte za řadící páku a ta nereaguje. Novou součástí kontroly trakce DCT je Slide Control. Ta umožňuje nastavit dvě úrovně náklonu pro jízdu v driftu. Funkce využívá spolupráce senzoru úhlu řízení a úhlu náklonu, aby plynule potlačoval intervenci kontroly trakce. Podobné spolupráce využívá i Brake Slide Assist, který umožňuje najíždět do zatáčky smykem zadního kola.

 

Technicky využívá S1000RR geometrie podvozku aktuální M1000RR. O 0,5° byl zvýšen úhel řízení na 23,6°, aby byl motocykl svižnější v technických úsecích. O 3 milimetry byly přiblíženy vidle k ose krku řízení. Tím pádem se zvedla délka motocyklu a rozvor kol na 1457 milimetrů. Z M-ka si S-ko vzalo také otočný prvek na zadním tlumiči umožňující nastavit úhel náklonu motocyklu na zadním tlumiči. Kapotáže dostaly přítlačné winglety, které poskytují přítlak ve výši 11 kilogramů při rychlosti 200km/h. A odlehčenou zadní část pod "sedačkou spolujezdce".

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

S-ko má nyní po vzoru M-ka lehčí baterii, upravené rozvody vedení kabeláže a ve standardu USB nabíjecí port.