Fantic přichází na trh se svou rallyovkou ve dvou sériových verzích a to XEF RALLY a XEF RALLY FACTORY, což je speciální verze "Launch edition", která bude vyrobena pouze v padesáti kusech. Pro Fantic je uvedení motocyklu vstupem mezi jezdce holdující delším cestám a také osobní výzvou fabriky. V prodeji by pak měl být od listopadu.

Fantic Motor oznamuje, že motorky budou cenově dostupné, přesnou cenu ale zatím neuvádí. Série pak vychází ze závodního motocyklu legendárního Franca Picca, který se zúčastnil Rallye Dakar a pouštní rally Abu Dhabi, pro které bylo XEF vyvinuto. To je sice připravené k účasti na Dakar rally, nicméně mu nechybí žádná ze specifikací Euro5, homologací pro provoz na silnici a tudíž může svého majitele vyprovodit i mimo závodní podmínky.

Jednoválcový čtyřtaktní čtyřventilový motor chlazený vodou o objemu 450 ccm se vstřikováním paliva má dva vačkové hřídele. Je doplněn 5-ti stupňovou převodovkou a lamelovou spojkou. O parametrech výkonu a točivém momentu zatím Fantic mlčí, ostatně jako všichni výrobci podobných motocyklů. Rám je tvořen dvěma hliníkovými nosníky spojující se v hlavě řízení s úhlem řízení 27,2 stupňů. Rozvor je avizován 1480 mm, výška sedla 955 mm a hmotnost stroje pak 140 kg včetně kapalin a 30 litrů paliva ve dvou nádržích s třemi plnícími hrdly. Plně nastavitelné odpružení KYB se skládá ze 48 mm USD vidlice se zdvihem 310 mm a zadního tlumiče se zdvihem 300 mm.

Verze XEF RALLY je vybavena přístrojovou rally věží, malou přístrojovou obrazovkou pro základní informace o motocyklu, velkým 7palcovým TFT dotykovým displejem pro navigaci jezdce. Zajímavostí je, že navigační "tablet", včetně držáku, napájení a bluetooth ovladačů na řídítkách jsou dílem české firmy Carpe Iter. Digitální display pak běží na Androidu a je navržen tak, aby byl odolný proti nárazům, prachu a vodě (certifikace IP67), přičemž vypíná a zapíná v závislosti na tom zda stroj běží. Nicméně má také zabudovanou vnitřní baterii, takže jezdec může programovat trasy z pohodlí domova, protože ho lze jednoduše vyjmout a odnést. Verze FACTORY má pak tradiční Roadbook s kotoučkama, to vše kryté vysokým plexi štítkem. Standardem je pak ovládání roadbooku na řídítkách.

Fantic XEF RALLY FACTORY se liší v přístrojích, jak jsem si řekli, s profesionálním základem tradičního papírového roadbooku, přičemž má i tripmaster pro navigaci závodů. Pro lepší chlazení v extrémních podmínkách má pak extra chladič oleje a větší olejový filtr. Dále zde máme CNC hliníkové díly v tmavé červené barvě a to u středů kol a brýlí. Aby fabrika snížila únavu jezdce při dlouhých závodních dnech, je motocykl vybaven tlumičem řízení.

FACTORY má také celotitanový výfuk značky Arrow, který napomáhá špičkovému výkonu a je o 1,5kg lehčí než standardní výfuk.

A takovou třešničkou na dortu je pak číslo, každý motocykl ve verzi FACTORY má své unikátní číslo a je dodáván se závodní sadou, dresem Fantic Rally a profesionálním 144-litrovým boxem na nářadí, tak abyste mohli mít vše připraveno v kompletu na každý závod.

 Fantic XEF 450 Rally a XEF 450 Factory by měly být dostupné v listopadu 2022. Cena by se měla v ČR pohybovat cca od 350 tis. Kč.