V rozložitém a neskromném stánku značky Rieju v italském Miláně nebylo nemožné minout jeden exemplář připravovaného motocyklu Aventura 500, který brzy přijde na evropský a i český trh.

Rieju je s námi již od roku 1934, kdy začalo s výrobou bicyklů a mopedů. Od roku 1953 vyrábí motocykly a od roku 1970 je poměrně viditelným hráčem na mezinárodní endurové scéně. Tento španělský výrobce nedávno odkoupil kompletní know-how od výrobce motocyklů Gasgas, těsně před tím, než tento druhý španělský motocyklový výrobce skončil pod křídly KTM.

Rieju své produktové portofilo točí kolem všeho, co se může dotknout nezpevněného povrchu. Najdeme u něj primárně ostrá endura, civilní endurové motocykly, scramblery a také supermota všech objemových kategorií. Co mu ovšem v katalogu chybí je "veliké" cestovní enduro, což by se mělo zanedlouho změnit.

Rieju Aventura 500 neskrývá jakýsi použitelný potenciál, vyplývající z kol o velikém průměru a z podvozku s dlouhými dráhami odpružení. Přední 21-palcové a zadní 18-palcové kola dávají možnost obutí enduro pneumatik s hrubým vzorkem a dráhy odpružení 200 milimetrů poskytnou potenciál zdolávání lehčího terénu. Tím spíše, když je podvozek plně nastavitelný a umožňuje majiteli si nastavit jak předpětí pružin, tak úroveň komprese a rychlost odskoku kol.

Znalci již vědí jaký motor je ve stroji instalován. Motor Loncin o objemu 471 kubíků je zdařilou kopií motoru Honda z motocyklu CB500X a poskytuje výkon 35kW - 47 koní. Objem motoru napovídá, že Aventura 500 nebude nijak veliké cenduro, což potvrzuje výška sedačky pouhých 820 milimetrů. Veliké jsou ovšem jeho nádrže, které má Aventura dvě. Přední nádrž pojme 20 litrů a zadní nádrž pod sedačkou dalších 19 litrů paliva. Podle Rieju by měl kapacita paliva poskytnout dojez přes 600 kilometrů na jedno tankování. A vzhledem že my tento motor známe a víme že jezdí cca za 4 litry benzínu, dojezd by mohl být i 1000 kilometrů na jedno tankování. Tím spíše, kdy má Rieju kapacitu nádrží označenou podle evropských regulí a jejich reálná kapacita je téměř 42 litrů.

Pokud by někoho napadlo, že tento motocykl již někde viděl a při pohledu na zpracování mu neušlo, že pozbývá poněkud evropské kvality, má pravdu. Tento motocykl jsme již před více než rokem mohli vidět coby "malou Africu Twin" ve formě motocyklu Dahaidao 500 GS-ADV, o kterém jsme psali v květnu loňského roku.

Motocyklu nechybí vypínatelné ABS, USB zásuvky, měření tlaku v pneumatikách, nebo veliký 7-palcový TFT přístrojový panel. Oproti výše uvedenému Dahaidao nemá instalovány kamery a nahrávání za jízdy.

A vzhledem k tomu, že jsme již tehdy věděli jeho cenu, dá se odhadnout, že by se tento stroj mohl objevit v české prodejní síti za cenu kolem 160-170 tis. Kč.