Brixton do toho v poslední době pořádně šlape. Po nedávném uvedení modelu Cromwell 1200 do prodeje a po představení adventure prototypu STORR, se nám dostává do prodeje i zástupce nejmenší objemové kategorie - model Crossfire 125.
Brixtonovy osminky v modelech Cromwell i Felzberg jely tak trochu svoji vlastní ligu a designem a zejména kvalitou zpracování se značně odlišovaly od modelů Crossfire 500. Při testování modelu 500X jsme si říkali, že je škoda, že Brixton nedělá ve 125-tkové kategorii něco obdobného, s podobným designem a v podobné kvalitně zpracování. A jako by nás slyšel, protože...
Malý a půvabný
....přichází Crossfire 125. S designem, který definuje písmeno X v prolisech nádrže, v kvalitě zpracování, která je na špičce této objemové třídy. A zejména s moderním vodou chlazeným motorem, který je druhým zásadním rozdílem oproti vzduchem chlazeným 125-kám v modelech Cromwell, Felzberg i Rayburn.
Aby bylo jasné, že Crossfire 125 jde s dobou, před řidičem je digitální segmentový LCD displej, který ukazuje všechny nezbytné vlastnosti, včetně zařazeného rychlostního stupně. Moderní design podporuje i výrazné LED denní svícení skrze typicky kulaté světlo se znázorněným kompasem. LED jsou samozřejmě i všechna ostatní světla i blinkry. Krásná jsou v koncích řídítek ukotvená zrcátka, či průhledná nádobka brzdové kapaliny, s jakou jsme se mohli setkat i u Crossfirové pětistovky.
Na motocyklu se vyjímají krásná vyplétaná kola s černými ráfky, která jsou bržděna 300 a 218-milimetrovými kotouči. Vpředu ho brzdí radiálně ukotvený čtyřpístkový třmen, vzadu jednopístek. Standardní výbavou je antiblokovací systém ABS. Přední 18-palcové kolo je obuto do pneumatiky o šíři 120 mm, zadní sedmnáctka do 140-milimetrové gumy.
Moderní technika i pro nejmladší
Motor se seštistupňovou převodovkou s elektronickým vstřikováním paliva má objem 124 kubíků a poskytuje nejvyšší výkon 13,5 koní (10kW) při 9500 otáčkách, či 11,4 Nm při 7500 otáčkách. Což jsou parametry blížící se legislativnímu maximu, které mohou tyto motorky pro držitele řidičáků A1 mít. Motor je zasazen v ocelovém rámu s tmavým matným lakem, postaveným na podvozku tvořící přední USD vidle a zadní monoshock s možností nastavení předpětí pružiny.
Motocykl váží i s plnou 11 litrovou nádrží pouhých 149 kilogramů. Jeho spotřeba je udávaná 2,6 litrů na 100 kilometrů a maximální rychlost 100 km/h. Spolujezdec nebude mít úplně na růžích ustláno. Naštěstí, na těchto motocyklech se jezdí většinou sólo. A naopak - sólo jezdec bude maximálně hýčkán na široké rozměrné sedačce.
Brixton Crossfire 125 bude nabízen ve dvou barevných variantách, které se v podstatě odlišují pouze barvou nádrže. Je to stříbrná verze Bullet Silver a hnědá Charly Brown Matt.
Nový Crossfire 125 je designem i technicky důstojným soupeřem nejbližší konkurenci, jako je například Yamaha MT 125, Honda CB125, či Husqvarna Svartpilen 125. Přesto u něj můžeme najít cenovku o několik desítek tisíc nižší, což bude značně silným argumentem pro budoucí majitele. Cena by se měla pohybovat kolem 96 tis. Kč.