Dvoutakt, vstřikování paliva, elektronická škrtící klapka, škrtící klapka ve výfuku - to všechno můžeme nově najít v agregátu splňující tu nejpřísnější emisní normu.
Dvoutaktní motory se nám pomalu stahují do ústraní, mohlo by se zdát. Někteří výrobci masivně zainvestovali, aby je udrželi při životě. Zkonstruovali systémy vstřikování paliva, aby dosáhli plnění alespoň nějakých norem. Jiní výrobci přežívají na základě dočasných výjimek, které se jim blíží ke konci. Největší evropský výrobce zákaznických motorů Minarelli bude moci těm, kterým výjimka skončí, nabídnout alternativu.
O motor se přihlásil samozřejmě Fantic, který motorárnu Minarelli vlastní, ale jistě ho budeme moci brzy spatřit i u jiných značek. Hovoří se zejména o Betě a Rieju. Pro doplnění, KTM/Husqvarna/Gasgas, italské TM i francouzské Sherco již dvoutakty splňující Euro 5 mají. Fantic s ním přijde v motocyklu XE300 Enduro.
Enduro a zejména hard enduro je doména dvoutaktů. Tento sport je populární zejména zde u nás v Evropě a proto je důležité, aby byla zachována pestrost nabídky. Dvoutaktním motocyklům tak zůstává možnost získat SPZ a možnost přejíždět po pozemních komunikacích.