Společnost Kawasaki Motors Corporation se nám každým dnem chystá představit sice maloobjemový, za to velmi výkonný stroj Ninja ZX-4R. Tento nový přírůstek v řadě Ninja má nově navržený motor i rám a bude nabízen ve variantách cestovní ZX-4R SE a supersportovní Ninja ZX-4RR. Prodej by pak měl být zahájen na podzim tohoto roku.

Ninja ZX-4R je vybavena motorem o výkonu 80 koní, který je usazen na podvozku z Ninje ZX-25R, která se v Japonsku těší velké oblibě i pro své vynikající agilní chování v zatáčkách. Při uvedení pak Ninja ZX-4R bude jediným plnohodnotným supersportovním modelem ve třídě 400 ccm s řadovým čtyřválcovým motorem v Evropě. Samozřejmě bude plnohodnotně vybavena jako ostatní motocykly z rodiny Ninja s typickým agresivním vzhledem.

V rámu nové čtyřstovky bije kapalinou chlazený řadový čtyřválec DOHC o objemu 399 ccm, který vychází z technologie legendární řady supersportovních Kawasaki a je schopen dosáhnout maximálního výkonu 57 kW (77koní) a 59 kW (80koní) při využití náporového sání. Motor byl koncipován tak, aby kombinoval velký točivý moment v nízkých a středních otáčkách s výkonovou špičkou ve vysokých otáčkách. Nicméně má dostatek síly v celém spektru otáček při jakékoli jízdě.

Stroj je vybaven Ram Air sáním od Kawasaki a přispívá tak ke zvýšení otáček, které přesahují 15.000. Podvozek je odvozen od závodních strojů z WSBK a je zasazen ve vysokopevnostním ocelovém příhradovém rámu. Společně se zakřivenou dlouhou kyvnou vidlicí tak dávají Ninje optimální vyvážení tuhosti a pružnosti pro co nejlepší ovládání a zpětnou vazbu.Vpředu najdeme poloplovoucí brzdné kotouče o průměru 290 mm a radiální monoblokové třmeny, zatímco vzadu je použit kotouč o průměru 220 mm. A je koncipována tak, aby poskytovala maximální brzdnou sílu a zároveň citlivost. Vpředu jsou umístěny pneumatiky o rozměrech 120/70 a vzadu pak 160/60.

Stroj je vybaven kompletním LED osvětlením tak, jak je u řady Ninja zvykem. Dále zde najdeme elektronické asistenty jako je kontrola trakce (KTRC) a výkonové módy. Vybírat lze ze čtyř jízdních režimů - Sport, Road, Rain a Rider (individuální). Modely SE a RR jsou pak vybaveny oboustranným quickshifterem (KQS). Přístrojový panel je vybaven 4,3 palcovým barevným plně digitálním LCD displejem, který poskytuje skvělou viditelnost i na denním světle. Je v něm také integrován traťový (race) režim, který čitelným způsobem zobrazuje časy na kolo, zařazený převodový stupeň a otáčky od 10.000 výše. Aplikaci Kawasaki RIDEOLOGY lze použít k propojení s chytrým telefonem pro řadu doplňkových funkcí, včetně zaznamenávání informací o GPS trase jízdy apod.

NINJA ZX-4R SE
Tento model se vyznačuje originálními barvami a grafikou inspirovanou továrním závodním týmem Kawasaki Racing Team (KRT) a také četným originálním příslušenstvím v rámci standardní výbavy:

  • Oboustranný quickshifter,
  • Kouřové plexisklo,
  • USB zásuvka,
  • Padací protektory.

NINJA ZX-4RR
Kromě originálních barev KRT ve WSBK a grafikou "RR" je zadní odpružení vybaveno systémem Showa BFRC-lite, tedy stejným typem, který je použit na supersportovním modelu Ninja ZX-10R:

  • oboustranný quickshifter

Specifikace motocyklů se ještě mohou změnit a jejich cena se může na jednotlivých trzích lišit, včetně data uvedení do prodeje v jednotlivých zemích.