Aprilia se v Číně patentovala nový paralelní dvouválec ve spolupráci s partnerem Zongshen. Verze tohoto motoru o objemu 440 ccm by mohla být použita ve sportovním silničním motocyklu "RS 440", který byl zachycen na těchto špionážních fotografiích během silničních testů.

Mladší sestra Aprilie RS 660, nová RS 440, by mohla brzy doplnit řadu sportovní řady výrobce. Na silnicích v Asii byl spatřen nový silniční sporťák, který má velmi podobný vzhled s modelem 660, avšak pod jeho kapotáží by se mělo skrývat něco jiného. Co tam ale bude přesně je zatím nejasné.

Před časem Aprilia v Číně patentovala nový paralelní dvouválec, který byl vytvořen ve spolupráci se společností Zongshen. Jedná se o čtyřtaktní řadový dvouválec, který však vykazuje zvláštní řešení: rozvodový řetězje ukotven uprostřed mezi válci a nikoli na jedné straně, jak je tomu u většiny motorů.

Je to rozhodně neobvyklé řešení, které však již ukázali jiní výrobci s jinými motory, jako je třeba šestiválec Honda 1000 ccm, VFR400R V4, nebo motor Yamaha YZR-M1 MotoGP. To by však ale mohlo být jen výchozím bodem pro novou řadu motorů. Z Asie se proslýchá, že toto nové RS zachycené při testování na ulici je poháněno motorem o objemu cca 440 ccm a měl by být schopný dodat kolem 45-50 koní.

Podle dostupných špionážních fotografií vzhled jasně navazuje na své starší sestry. Vpředu vidíme tři světlomety, obrácené vidlice, velký brzdový kotouč a digitální přístrojovou desku, ukrytou pod kapotáží. Stejně jako u RS 660, se zdá být tím správným mixem mezi pohodlným a sportovním posezem. Stále ale nejsou dostupné žádné oficiální informace ohledně příchodu nového "RS 440", který by také mohl zůstat modelem určeným pouze pro asijský trh.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY