Šachovnicová vlajka na kapotáži a na nádrži má evokovat přesně to místo, kam Aprilia s modelem Extrema míří. Kolekce drobných vylepšení má za úkol zejména snížit hmotnost motocyklu, pro lepší chování na závodním okruhu.

Aprilia RS660 se stala v roce 2022 nejlépe prodávajícím se evropským supersportem. Není divu, vzhledem k podařenému vzhledu, výborným jízdním vlastnostem a kolekci technických řešení, která přinesla zajímavý poměr celkové užitné hodnoty a ceny. Aprilia pro rok 2023 navazuje na historický odkaz závodního speciálu Aprilia 125 Extrema, který se prodával mezi lety 1992 a 1994.

Zásadním rozdílem mezi "obyčejnou" RS660 a Extremou je nižší hmotnost Extremy, která činí pouhých 166 kilogramů. Což znamená, že se všemi náplněmi a plnou nádrží váží stroj pouhých 180 kilo. A to je ještě o 5 kilogramů méně, než váží například (čistě a výhradně na závodní okruh určená) Yamaha R6 Race. Extrema za to vděčí karbonovému přednímu blatníku, karbonovému klínu pod motorem, a taktéž kompletnímu výfukovému systému SC Project, jež není pod motorem jako tomu je u standardní RS660, ovšem ústí klasicky na pravém boku motocyklu.

Výfukový systém s kompletními svody obsahuje kompletní katalytický systém, splňující emisní normy Euro5 a Extrema je stále "street legal" a není omezena pro provoz pouze na uzavřených okruzích. Vzhledem k aerodynamickému wingletu na místě sedačky spolujezdce je vhodné sundat i druhé stupačky, což dále sníží hmotnost motocyklu. Stroj má ovšem stále homologaci pro dva pasažéry a tak naopak - namísto závodního wingletu můžete nainstalovat klasickou sedačku a vyrazit s batůžkem na cestu kolem světa.

 

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Za Extrémní přívlastek si nechá Aprilia náležitě připlatit. Jako třetí v řadě modelové řady RS660 (RS660, RS660 Limited a RS660 Extrema) si Aprilia říká o 50 tis. Kč navíc. Což není úplně málo. Extrema se tak jistě stane doménou fanoušků značky a dost dobře možná i sběratelským artiklem.