Harley Davidson ve spolupráci s indickým gigantem Hero Motocorp uvede na trh nový motocykl, který by se mohl objevit v globální prodejní síti.

Nesčetnětkrát se internetem prohnaly zprávy o spojení HD s čínskou společností Qianjiang Motorcycle, které má přinést na trh malý Harley, postavený na platformě maloobjemových motocyklů Benelli. A zatímco se Harley/Benelli čím dál častěji ukazuje jako moderní dvouválcová 350-tka s vodou chlazeným motorem, vycházející z motocyklu Benelli 302S, indická společnost Hero Motocorp se snažila vyjet s něčím na míru vyrobeným to tamní trh.

Tím by měl být nový Harley Davidson HD400. Harley Davidson si s Indií netyká poprvé. Již v roce 2013 začal vyrábět svůj nejmenší HD Street 750, následovaný modelem 750 Street Rod v roce 2017. Na konci roku 2020 ovšem z Indie odešel, protože tamní výroba ve vlastní továrně nepřinášela kýžený užitek. Nedlouho po uzavření své továrny v Haryaně se spojil s místním výrobcem, který by měl indickému HD přinést indickou cenovku, vycházející z umu vyrobit za indické náklady.

Detailní technická specifikace indické čtyřstovky HD není známá. Mělo by se jednat o jednoválcový, vzduchem a olejem chlazený motor o objemu kolem 400 kubíků, který by měl konkurovat motocyklům Royal Enfield Meteor 350, případně Hodně CB350, které jsou podobně jako připravovaný HD velmi klasických tvarů - přesně tak, jako to indové mají nejraději. Vzduchem chlazený motor využívá i olejového chladícího okruhu s chladičem umístěným vertikálně na levé straně motoru. Estetická stránka motocyklu vychází částečně ze Sportstera, což dokladují například i velmi podobná kola z modelu Iron 883.

Dá se čekat, že klasický design ne nepodobný výše uvedenému Enfieldu či Hondě, bude kopírovat i podobnou cenu. I když je možné, že ta bude vynásobená jakousi konstantou, navozující pocit vyšší/značkové/kvality. Z pohledu techniky můžeme dále vidět přední jeden koutouč, bržděný axiálním třmenem Bybre, obrácené nenastavitelné přední vidlice a zadní dva tlumiče s dole umístěnými piggy-back nádobkami.

Před řidičem bude kulatý, ovšem TFT LCD přístrojový panel a stejně kulaté bude i přední LED světlo. Co bude dál úplně nevíme. Stroj vypadá již zcela dokončený a tak bychom se ho mohli dočkat ještě letos. Podle našeho mínění do se Evropy vůbec nedostane, i když, vzhledem k plnění nejpřísnějších indických emisních norem by to nemusel být úplně problém.