Ducati oznamuje příchod nové verze Multistrady v nejnabušenější variantě. Někdejší vrchol v podobě modelu Pikes Peak stojí opodál a šoupe nohama.
Multistrada V4 RS dávkuje řidiči celých 180 koní, které jdou ruku v ruce s ještě nižší hmotností celého stroje. Stroj pohání motor Ducati Desmodesici Stradale V4 o objemu 1103 ccm, volitelně se suchou spojkou a vyladěnou elektronikou speciálně pro tento model.
Výběrem materiálů jako je karbon a titan na některých komponentech došlo také ke snížení hmotnosti motocyklu o 2,7 kilogramu oproti donedávna vrcholnému modelu Pikes Peak. Design stroje evokuje motocykly Ducati ze závodní série MotoGP. Veliké logo RS charakterizuje celou řadu, která bude číslovaná na hliníkové destičce upevněné na horních brýlích stroje.
Motor Ducati Desmodesici Stradale poskytne jezdci tohoto cestovního motocyklu agresivitu a charakter sportovních motocyklů Ducati, jako je model Panigale nebo Streetfighter. Charakter motoru je umocněn standardně dodávanou koncovkou výfuku Akrapovič. 180 koní výkonu vrcholí těsně před omezovačem, který je nastaven na 13500 otáček. Stejně jako Panigale SP2 a Streetfighter SP, i Multistrada RS je vybavena suchou spojkou STM-EVO SBK, která je vyrobena z frézovaného hliníku a jezdci dodává do uší typický cinkavý Ducati zvuk.
Aby byl jezdec dostatečně rozmazlen v chladném počasí, může si na nohy pustit vzduch proudící od chladiče. V teplých dnech ho pomocí klapky zase odvedete od nohou pryč. Aby byl zajištěn dostatečný komfort i pro motor, ten při běhu na volnoběh vypíná zadní pár válců, aby snížil svou teplotu, emise i spotřebu paliva.
Multistrada V4 RS je vybavena sofistikovaným balíčkem elektronických funkcí. Přední i zadní radar zajišťují varování před vozidly ve slepých úhlech zrcátek a také adaptivní tempomat. Řidič si může vybrat ze čtyř výkonnostních módů motoru. Ty krotí kontrola trakce, řízení brzdné síly motoru a také wheelie control. Módy výkonu jsou následující:
- FULL: je součástí jízdního režimu Race. Poskytuje maximální výkon 180 koní na všech převodových stupních
- HIGH: je součátsí režimu Sport. Maximální výkon motoru je na 4, 5 a 6. převodovém stupni. Na prvních třech stupních lehce omezuje točivý moment a zajišťuje rychlou odezvu na plyn
- MEDIUM: je součástí režimu Touring. Výkonnostní schéma je stejné jako u režimu Sport, ovšem má něžnější odezvu na plynovou rukojeť
- LOW: je součástí režimu Urban. Poskytuje maximální výkon 114 koní a něžnou odezvu plynové rukojeti na všech převodových stupních
V4 RS obsahuje i management brždění motorem, který umožní volit úroveň brždění ve třech levelech.
Samostatnou kapitolou je podvozek. Ten zajišťují semiaktivní elektronicky řízené tlumiče Öhlins s managementem Smart ES 2.0. Tedy stejný jako má model Pikes Peak. Pro RS je systém překonfigurován, aby řidiči poskytl ještě lepší jízdní zážitek.
Brzdy dodalo tradičně Brembo a vpředu nesmí chybět brzdové třmeny Stylema, vyvedené v závodní rudé barvě. Ty se zakusují do 330-milimetrových kotoučů. Zadní kotouč má průměr 265 milimetrů. Ty má v područí ABS systém Bosch-Brembo 10.3ME, který zajišťuje náklonové ABS i management náklonové kontroly trakce.
POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY |
Motocykly budou u dealerů v průběhu ledna 2024. Bude na ně poskytována záruka v délce 4 roky.