Yamaha nepřestává zdokonalovat svou Ténéré 700 a nabízí zájemcům o rallyová dobrodružství celkem tři sety doplňků, které přetvoří T700 na ultimátní závodní stroj. Respektive, svou Ténéré 700 World Raid si můžete přetvořit doma v garáži sami, pomocí originálních doplňků.

Model World Raid už sám o sobě zdvihl potenciál Ténéré 700. Pro některé jezdce ovšem stále nedostatečně. Ti mají nově možnost si World Raid dovybavit.

GYTR® (Genuine Yamaha Technology Racing) pro ně vytvořila tři tuningové sady, které z modelu Ténéré World Raid udělají skutečný závodní motocykl s vyšším výkonem motoru a podvozkem vyladěným pro opravdové rally schopnosti. Zkombinováním těchto tří samostatných sad, které budou k dispozici u evropských prodejců Yamaha, lze vytvořit dokonalý model Ténéré 700 World Raid.

Sada GYTR performance se skládá ze tří komponent - titanové koncovky výfuku Akrapovič a titanových výfukových svodů, nového airboxu pro optimalizovaný průtok vzduchu do motoru s pratelným pěnovým filtrem a také z nové řídící jednotky, která upravuje management zapalování pro dosažení vyššího výkonu. Spojení těchto tří komponent přinese Tenerce 9 koní výkonu navíc.

Mimo komponent zvyšující výkon, GYTR Performance přináší také o 25 mm vyšší sedačku, širší rallyové stupačky a také speciální dvoudílný kryt spojkového koše, který umožňuje rychlý přístup k lamelám a zjednodušený servis spojkového ústrojí mezi jednotlivými etapami rally.

Sada GYTR Handling obsahuje obě kola se středy HAAN Wheels a s ráfky Excel. A tlumiče, přičemž přední je dvoukomorová vidlice KYB s uzavřenou patronou o zdvihu 270 milimetrů. Aby ji bylo možné ji instalovat, obsahuje sada i zcela nové brýle řízení, které umožňují instalaci tlumiče řízení Scotts, který je také součástí sady.

Zadní tlumič nahrazuje nový tlumič Paioli, který umožňuje nastavení předpětí pružiny, pomalého i rychlého útlumu a úroveň odskoku kola. Ten má samozřejmě vyšší zdvih odpružení, aby pasoval k 270-milimetrovým předkům. GYTR Handling obsahuje také větší brzdové kotouče od firmy Braking a přídavnou ECU, která umožňuje kompletně odpojit systém ABS. A řetězovou sadu s jiným počtem zubů.

Aby motor vydržel těžší zátěž, obsahuje také sestavu nových chladičů a dokonce nový chladič oleje a jejich kryty. Pro dokonání vizuální stránky, tato sada obsahuje i nový a ještě vyšší přední blatník.

Poslední sada je GYTR Rally. Sada, která připravuje stroj jednak na ukusování vyšší porce kilometrů, ale také pro navigaci. Přední a zadní nádrže jsou vyrobeny z čirého nylonu, jako jsme zvyklí u závodních strojů. Z důvodu designu jsou lakovány do černé barvy, až na proužek, ve kterém je možné kontrolovat výšku hladiny v nádržích. Sada obsahuje i zadní přídavné nádrže, kdy všechny dohromady pojmou 37,6 litru paliva. Nádrže jsou opatřeny šroubovacími víčky pro bezklíčové tankování.

Součástí sady GYTR Rally je také sada řídítek, která mimo pevnějších řídítek obsahuje také plynovou rukojeť s agresivnějším nástupem výkonu, a zesílené kryty rukou. Sada také obsahuje zcela novou věž s možností montáže roadbooku a tripmasterů. Součástí věže jsou nová světla s vyšší svítivostí a nové LED blinkry. Světla jsou kryta zcela novým plexisklem, které svým tvarem umožňuje instalaci přístrojů. Pod motorem je také zcela nový karbon-kevlarový kryt motoru, který chrání i přepákování zadního tlumiče.

Díly v popsaných sadách nemají silniční homologaci a tak je Yamaha doporučuje používat pro účel, ke kterému jsou určeny. Je jasné, že tyto sady nebudou nijak levné a společně s pořizovací cenou motocyklu se snadno dostaneme k ceně KTM 450 Rally Replica. Nicméně, stále to bude Ténéré 700 v pozitivním i v negativním slova smyslu. V negativním to znamená, že se 700 ccm nemůžete nastoupit do mnoha závodů.

V tom pozitivním zase, že se do mnoha jiných nastoupit můžete a kdo KTM Rally Replica zná, ví, že její servis je finančně náročný, což u Yamahy tolik nebude.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Další věc je, že nová GYTR 700 World Raid se sadou Performance a Handling nebude úplně pro každého. Protože WR má výšku sedačky 890 milimetrů. Když vezmeme v úvahu, že nová sedačka má +25mm a tlumiče jsou o dalších 50mm vyšší, dostáváme se na výšku sedačky 965mm, což je ještě více, než má zmíněná KTM. Proto by Yamaha klidně ke kit dodávat samolepku s Pol Tarrésem, který má 192 cm výšku.

Otázkou se cena setů. Ta prozatím nebyla stanovena. Podle sdělení Yamahy bude ovšem možné si koupit jednotlivé komponenty zvlášť a nebude nutné kupovat set celý. Realita totiž spočívá v tom, že při instalaci všech tří setů nezůstane vlastně až na rám, motor a kyvnou vidlici ze sériového stroje nic původního. Nádrže, sedačku, tlumiče, kola, světla, věž i výfukové potrubí by se potom stalo outěžkem vašich poliček v garáži. Bohužel Yamaha prozatím neplánuje, že by celý takto oblečený stroj dodávala coby sériový kus. I když.... prozatím.