Jacopo Cerutti za řídítky Aprilie Tuareg 660 ukázal všem záda a vyhrál letošní ročník Africa Eco Race v kategorii motocyklů.

Aprilia Tuareg 660 byla první, na druhém místě Yamaha Ténéré 700 s Alessandro Boturim za řídítky a třetí Pol Tarrés, také na Yamaze Ténéré 700. Výsledková listina je zajímavá zejména tím, že do první desítky se vešlo hned pět dvouválcových motocyklů. Na osmém místě dojela také Aprilia Tuareg 660 a na devátém místě další Yamaha Ténéré 700.

Yamaha sice nevystoupala na příčku nejvyšší, ale očividně se ji vyplatilo se stáhnout z Dakaru a napřímit úsilí do ostatních rally závodů, ve kterých s Ténéré 700 bere cenné body.

Ale zpět k Aprilii. Ta skončila na prvním místě a Francesco Montanari ji dovezl do cíle i na pěkném místě osmém. Oba dva stroje startovaly za tým Aprilia Racing GCorse. Svůj první mistrovský titul získala Aprilia v roce 1992. Svět terénních závodů jí následně přinesl dalších sedm titulů mistra světa, přičemž dvouválcové modely SXV 450 a 550 získaly v letech 2004 až 2011 tři tituly mistra světa Supermoto v kategorii jezdců a čtyři v Poháru konstruktérů.

Aprilia se poprvé objevila na kultovním závodě Paříž-Dakar v roce 1989, samozřejmě s Tuaregem. Poté následovala dlouhá přestávka a značka se vrátila na velké pouštní závody až v roce 2010 s revolučním dvouválcovým modelem RXV Rally 450. S ním se v letech 2010 až 2012 zúčastnila tří po sobě jdoucích dakarských závodů. Aprilia získala v nejtěžší rallye světa tři etapová vítězství a dodnes je jedinou italskou značkou, která na Dakaru vyhrála etapu. V roce 2010 skončila celkově třetí a jen těsně jí unikl triumf v kategorii nováčků.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Zajímavé na výsledcích je zejména to, že tyto těžké dvouválcové stroje doslova převálcovaly lehčí rallyové speciály typu KTM 450 Rally, či Honda CRF 450 Rally. A nejenom že by prostě vyhráli o minuty, oni vyhráli o mnoho hodin.