Posouvat se levně a potichu v městském provozu a za městem to pořádně otevřít a užít si sportovního poježdění bez omezení? Kawasaki skloubila jedno s druhým, v modelech Z7 Hybrid a Ninja 7 Hybrid.

Ať se nám to líbí či ne, v některých evropských městech vznikají nízkoemisní zóny, které vyhánějí motorkáře mimo jejich centra. S přístupem našich politiků, zejména na radnicích našeho hlavního města bychom se zanedlouho mohli s takovýmito zónami setkat i u nás. Pravověrný motorkář, který jezdí v létě, v zimě, za deště či slunce, by si pro dopravu svého těla musel pořídit dva stroje. Jeden elektrický, druhý starý dobrý spalovací, pro zábavu bez omezení. A nebo hybridní. A ten mu čerstvě nabízí Kawasaki.

khy1

S Kawasaki Z7 Hybrid a Ninja 7 Hybrid prokličkujete město v čistě elektrickém režimu, za městem ze stroje vykouzlíte dostatečných téměř 70 koní a užijete si zatáček do sytosti. Stroj nabídne tři režimy jízdy. Elektro motocykl, hybridní motocykl který upřednostňuje elektropohon a v dodatečně nastartuje spalovací motor, případně můžete pro maximální potěšení spojit výkon obou motorů dohromady.

khy2

Je to 9,5 koní na elektřinu, což je pro kličkování v městském provozu dostatečná hodnota. Nebo 59 koní benzínového motoru. Pokud spřáhnete výkon benzínového motoru a elektromotoru a podpoříte ho stlačením tlačítka E-Boost na pravé straně řídítek, motocykl vám poskytne celkem 69 koní, při 10500 otáček za minutu. A točivý moment 60,4 Nm, který je k dispozici již v 2800 otáčkách, tedy téměř již od volnoběžných otáček spalovacího motoru.

khy4

Dvouválcový spalovací motor má objem 451 ccm a můžeme se s ním setkat třeba u motocyklu Kawasaki Eliminator. Pro účely hybridních Z7 a Z7 Ninja byl náležitě upraven, aby získal správnější sportovní šmrnc.

Kawasaki šla s modernou dopředu mílovým krokem. Důkazem je i automatická šestistupňová převodovka, která pracuje ve zcela automatickém, nebo v manuálním režimu, kdy si může řidič řadit sám, pomocí pádýlek na řídítku. Konzervativní motorkáři se možná v tomto bodě ušklíbnou, to je ale důkazem toho, že tento stroj není pro ně, ale pro nastupující mladou generaci.

khy3

Baterie s kapacitou 27,4 Ah dá dojezd v čistě elektrickém režimu něco kolem dvaceti kilometrů. Pokud ji zcela vybijete, baterii to trvá cca hodinu, než se běžnou jízdou (se spalovacím motorem v hybridním režimu) zase nabije. Dvacet kilometrů je tak akorát pro prokličkování městem v režimu EV. Ten jede jen do nějakých 60 km/h a řadí pouze první 4 kvalty automatické převodovky. Druhý režim stroje ECO-HYBRID využívá již obou motorů a řidič si může již zvolit, jestli si chce řadit sám, nebo jestli za něj bude řadit automat. V režimu ECO-HYBRID se stroj rozjíždí pomocí elektrického motoru a spalovací motor se sám nastartuje po chvilce jízdy.

khy5

Poslední režim je SPORT-HYBRID, ve kterém je k dispozici jen ručně řazená převodovka a také aktivní tlačítko E-boost, pro pětivteřinový extra výkon elektrického motoru. V tomto jízdním režimu je spalovací motor stále nastartovaný (třeba na semaforech) a stroj se rozjíždí pomocí obou motorů současně. Samozřejmě elektromotor, invertor i (13-kilogramová baterie) dohromady něco váží. S plnou nádrží 14 litrů paliva váží stroj nemalých 225 (227 kg Ninja) kilogramů, což značí, že na trhání rychlostních rekordů na okruhu to nebude.

khy6

Stroje disponují režimem WALK MODE, který umožňuje snadnou manipulací se strojem v případě pomalého popojíždění. Například při parkování. WALK-MODE má k dispozici i couvací režim. Z výše uvedeného popisu (který je pouze krátkým výtahem všech možností) je zřejmé, že hybridní Kawa je do značné míry jakýmsi smartphonem na kolech, umožňující volbu mnoha možností. Vozidlem, které osloví zejména mladou generaci motorkářů, kteří jsou zvyklí mít v ruce pořád nějakou tu elektronickou hračičku.

Benelli TRK 702X
 
POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Hybridní Kawasaki Z7 a Ninja 7 jsou v prodeji už i v České republice. Jejich cena je 299 900,- Kč a jdou k dostání v celé dealerské síti Kawasaki.