Souo S2000, ani ve variantě GL, nepřekoná hmotnostní rekord motocyklů Boss Hoss. I když... moc nechybělo.
Na dálku se vedoucí bitva o nejlepší či spíše největší cestovní koráb mezi Hondou Gold Wing a nadcházejícím motocyklem Souo S2000 má další a nové technické specifikace. Dozvěděli jsme se nejenom hmotnosti obou variant stroje, ale také výkon osmiválcového plochého motoru o objemu necelé dva litry.
Souo S2000 bude prodáváno ve dvou variantách. Standardní bagger s dvěma svažujícími se kufry bude označen ST. Plně vybavený cestovní koráb potom GL. Gran Turismo bude vybaveno třemi objemnými kufry a zejména rozměrným křesílkem spolujezdce. Vzhledem k výbavě je odlišná i hmotnost obou motocyklů. ST by měl vážit bez paliva 449 kilogramů.
Souo S2000GL má v homologačních dokumentech napsáno 1016 liber, což značí 461 kilogramů. Při plné nádrži se tak již hodně přibližuje hmotnosti půl tuny. Je to 91, respektive o 77 kilogramů více, než váží jeho alternativy v podobě Hondy Gold Wing a Gold Wing Tour .
Ty mají šestiválcový motor o objemu 1833 kubíků, který dává maximálně 125 koní. Souo má osmiválcový dvoulitr, který poskytuje maximální výkon 152 koní. Což může být pro někoho zklamáním, protože se již dříve spekulovalo, že by mohl mít výkon blížící se 200 koním (100 koní na litr objemu).
Souo S2000 je těžší nejen kvůli většímu motoru, ale také proto, že je dle homologačních dokumentů i větší. Konkrétně delší o 5 centimetrů celkově, ale rozvor kol je o celých 12 centimetrů vyšší. Je také o 4 centimetry širší a v nejvyšším místě je o 11 centimetrů vyšší.
Jak Honda tak Souo používají kola a pneumatiky o shodném rozměru. Vpředu je to 18-palcové kolo s pneumatikou o šířce 130 milimetrů, vzadu šestnáctka o šířce 200 milimetrů.