Na veletrhu EICMA avizovalo CFMOTO, že jejich supersport 675SR bude mít výkon 100 koní. K tomu ale nedošlo. Důvody nejsou překvapující.

100 koní a 100 Nm točivého momentu. To jsou údaje, které avizovalo CFMOTO v září loňského roku. CFMOTO se také chlubilo, že její řadový tříválec je nejlehčím produkčním tříválcem na trhu. Avizovalo, že zrychlení z nuly na sto bude mít za 3 sekundy a motor bude mít nastaven omezovač na úrovni 12300 otáček. Přesto že nebude 675SR ve své třídě nejsilnější, bude zřejmě nejrychlejší.

csr5

Důvodem bude zřejmě hmotnost, protože podle homologačních dokumentů má mít plně natankovaný motocykl hmotnost 195 kilogramů, což je o 6, respektive o 12 kilogramů méně než váží Triumph Daytona 660 a Honda CBR650R.

 

Výkon motoru je nakonec na úrovni 70kW (94 koní), což je shodná hodnota s oběma uvedenými konkurenty a nakonec je to nějakých 6 koní méně, než CFMOTO slibovalo před půl rokem. Důvod je nasnadě - 70kW je horní hranice, kdy lze motocykl ještě legálně seškrtit na 35kW, tedy pro držitele řidičáku A2. Motor CFMOTO by měl ale jít nejlépe do otáček, díky:

  • kompletně hliníkovému bloku motoru
  • odlehčeným ventilům s příměsí kobaltu
  • lehkým kovaným pístům
  • klikou s velmi nízkou hmotností a tudíž setrvačnými silami

csr2

Jazýčky na vahách bude tedy posouvat provozní hmotnost, která je u CFMOTO nejnižší. A samozřejmě všeobecná výbava stroje, kdy u 675SR budeme moct najít plně stavitelný podvozek KYB, radiální čtyřpístkové brzdy J.Juan a obousměrný řadící quickshifter. CFMOTO by mělo být také svižnější v zatáčkách, díky své velikosti. Je totiž o 2,5, respektive o 5 centimetrů kratší než výše uvedení konkurenti.

csr4

100 koní se nakonec dočkáme ve "vymazlené" edici SR-R

Motor o objemu 674 kubíků a stovkou koní přeci jen přijde na trh, v edici SR-R, což je historicky užívané označení motocyklů CFMOTO, které jsou vybaveny kvalitnějšími, či lehčími komponenty. 675SR-R by mohla být prodávána v grafice závodního týmu Aspar, což nebude jediná změna.

csr3

Bude ještě o něco lehčí, díky například absenci stupaček spolujezdce, bude mít CNC a nastavitelné závodní stupačky, aerodynamické winglety na nádrži, sportovněji posazená řídítka a také náporově chlazené přední brzdy. V případě 675SR-R bychom se mohli snad dočkat i výkonnějších předních brzdových třmenů a možná i kvalitnějšího podvozku, který je na prototypu.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

675SR-S bude jistě ohlášena a oficiálně ukázána na některém v podzimních veletrhů. A na trh jistě přijde i nahatá verze, 675NK, kterou čekáme v podobném termínu.