Na konci letošní sezóny se BMW chystá představit další verzi motocyklu se vzduchem chlazen boxerem. Mohl by to být návrat extrémního endura HP2

Svět velkých BMW se netočí jen kolem nového  R 1300 GS. Ale dlouhé roky kolem povedeného vzduchem chlazeného motoru. Ten přišel na svět před dvaceti roky a BMW ho dodnes postupnými kroky modernizuje, protože stále má svým zákazníkům co dát. Je to celá řada R nineT v mnoha variantách, která by se ke konci oku mohla rozrůst o jeden extrémnější kousek.

bgss2

Vzduchem a olejem chlazený motor je óda na jednoduchost, přesně taková, jakou si přejí moderní motocykloví puritáni. Ti si mohou dnes koupit motocykl BMW R nineT Urban G/S. Městský scrambler pro zdolávání městských aglomerací. Tento stoj se stal předlohou pro trochu extémnější verzi, která se objevila na několika "špionážních" fotografiích.

bgss3

Stoj je vybaven vyplétanými koly o průměru 21 a 18 palců, zvýšeným podvozkem se zdvihy odpružení (odhadem) 250 milimetrů, vysokými blatníky a rovnou endurovou sedačkou. Motor z BMW R 12 nineT má 109 koní a 115 Nm točivého momentu.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Na fotografiích jsou zachyceny jeho dvě verze. Jedna má samostatné kulaté přední světlo a nízký rally blatník. Ta druhá má vysoký blatník a kolem předního světla má masku z R nineT Urban G/S. Stroj sice vypadá jako hodně raný prototyp, ve světě se ovšem spekuluje, že by se mohl ukázat již na podzimním veletrhu EICMA v Miláně.

bgss1