Nová Guerrilla 450 by se mohla zdát, má stejný základ v Himalayanovi. Není tomu ale úplně tak. Sice v jejím středu bije stejný motor, ten je ale zasazen v novém rámu, s novým podvozkem, koly, sedačkou, nádrží a... 

... no dobře, pozornému oku neunikne, že si z Himalayana bere třeba i přední světlo, přístrojový LCD panel a komplet ovládací prvky. Rám, podsedlový rám, kyvná vidlice, podvozek i kola jsou ale Guerrille unikátní, čímž Royal Enfield dostatečně rozevřel nůžky tak, aby si stroje navzájem neparazitovaly zákazníky.

gu5

Himalayana 450 jsme si mohli vyzkoušet již na jaře letošního roku. A víme tudíž, že oproti starému modelu udělal ohromný skok dopředu. Tak veliký, že by byla škoda, kdyby se celá platforma omezila pouze na jeden model.

gu3

Po půl roce tedy oznámil Royal Enfield příchod lehkého naháče se stejným motorem o objemu 452 kubíků, s výkonem 40 koní při 8000 otáčkách. Dosahuje maximálního točivého momentu 40 Nm při 5500 otáčkách a 85% z něj již při třech tisících.

gu7

Vodou chlazený motor řídí jednotka nabízející dva jízdní režimy (Performance a Eco). Disponuje  antihoppingovou spojkou, šestistupňovou převodovkou a je usazen do rámu s 43-milimetrovými předními tlumiči značky Showa o délce odpružení 140 milimetrů. Zadní kolo má dráhu odpružení 150. Pozměněný rám, kratší kyvná vidlice a nižší podvozek nabídne oproti Himalayanovi svižnější svezení, zejména v městské aglomeraci.

gu4

Vkusný a krásně viditelný kulatý LCD displej má integrovanou navigaci i s mapovým podkladem Google Maps. Jízdní režimy mají odlišné nastavení a motor svižněji reaguje na plynovou rukojeť.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Guerrilla si stoupne do dlouhé řady motocyklů, které nabízejí své služby majitelům řidičáku A2. Oproti nim bude jednoznačně bodovat nízkou vahou jednoválce, která by měla i s plnou nádrží činit 184 kilogramů. A také přijatelnou cenou, která by se měla pohybovat kolem 140 tis. Kč. Guerrilly se dočkáme v srpnu a to rovnou v pěti barevných kombinacích.