Japonský zelený tým následuje evropské výrobce, kteří v honbě za vyššími výkony pravidelně navyšují objemy motorů. Po rok 2025 tak hodlá přijít s inovovaným Vesysem 1100.

Vpravdě, označení 1100 nemusí nutně implikovat objem válců. Obvykle to bývá méně a na stovkovou hodnotu se často zaookrouhluje. Někdy nahoru, někdy dolů. Aktuální Versys jich má 1043. Dá se předpokládat, že nový motor by mohl mít mezi 1050 a 1149 kubíky, přičemž druhá hodnota by rozhodně dávala větší smysl.

kve2

Takovýto objem válců by mohl nadopovat motor někam k výkonu kolem 130 koní, což je o 10 více, než má Versys stávající. Nahnat nějaké ty koníky lze samozřejmě různými způsoby. Přeplňováním, nebo třeba prostě bohatší směsí. Výrobci se ale potřebují udržet jednak cca v rámci stochiometrického poměru a hlavně v rámci emisních norem. Navýšení objemu válců je tak ve výsledku nejlevnější a nejefektivnější možnost, jak dosáhnout vyššího výkonu motoru.

kve1

Připravovaná veze s vyšším objemem by se měla jmenovat Kawaski Versys 1100S s modelovým kódem KLZ1100B. 1100S značí, že by mělo jít stále o silniční cesťák.

Přesto můžeme očekávat, že v rámci většího motoru by mohla Kawasaki představit širší modernizaci, která by mohla zahnout nový design a současně novou kolekci elektronické výbavy, včetně radarového systému pro hlídání mrtvých úhlů, brzdového asistenta a také pro adaptivní tempomat.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Dá se očekávat, že motor 1100 nezůstane jen u Versyse, ale objeví se časem i u sportovního toureru Ninja 1100SX a také u superbajku Ninja 1100. Více informací se zřejmě dozvíme kolem září tohoto roku.