Classic Legends s indickou Mahindrou v zádech přivážejí na trh zcela novou Jawu 42. S označením FJ je postavena na jiném rámu a se silnějším motorem.
Ono se to nezdá, ale původní Jawa 42 byla představena již v roce 2018. Tedy před předlouhými šesti lety. Takto veliký časový úsek výrobce obvykle motivuje provést nějaké půlgenerační omlazení. Jawa na něj šla ale zcela od podlahy.
Jawa 42 FJ stojí na větším rámu, který pochází z (u nás neprodávané) čtyřtaktní Jawy 350. Je tedy o celých 71 milimetrů delší, celkově větší, ale hlavně v rámu hostí "motor z Péráka", který má výkon 21,5 kW, oproti původním sedmnácti. Jawa také zvýšila kompresní poměr, aby z motoru vydolovala vyšší točivý moment, který dosahuje téměř 30 Nm.
Stranou nezůstala ani šestistupňová převodovka, která dostala antihoppingovou funkci.
Design nové čtyřicet dvojky je stále neo-retro. Přesto se výrazně odvrací od původních kořenů, aby oslovil mladší generaci zákazníků. S velikou mírou představivosti můžeme říci, že vzhledem konkuruje Royal Enfieldu Guerrilla 450, nebo Ducati Scrambleru Sixty2.
Oproti staré čtyřicet dvojce má mnohem plošší nádrž, o kapacitě 12 litrů. Plošší sedačku, která je nově o 12 milimetrů vyšší, masivnější podvozek, kdy mají přední tlumiče průměr 41 milimetrů, oproti původním třiceti pěti. Zadní tlumiče již nemají piggy-back dusíkovou nádobku a jsou zcela obyčejné, s možností nastavení předpětí pružin.
Novou 42 FJ bude snadné rozeznat díky nahoru vytaženým trombónům výfukových koncovek. Zjednodušení bylo také aplikováno na výfukové svody, které jsou ladněji tvarované a již na sobě nemají tepelnou ochranu. Nová jsou i světla (komplet LED) i blinkry.
A také jiné ovladače na levé straně řídítek, které mají na sobě čtyřsměrný ovladač, zřejmě pro snažší listování v menu kulatého přístrojového panelu.
Co se nezměnilo jsou kola a brzdy. Cena je pro Českou republiku neznámá. Při porovnání na indickém trhu je oproti původní 42 nová FJ asi o 8% dražší. Jak to bude u nás není známo, je ale nanejvýš jisté, že se nová Jawa 42 FJ objeví v prodeji i u nás. Jakkoliv to výrobce na svém webu neuvádí, při pohledu do ceníku (v rupiích) je psáno, že bude možné si objednat verzi jak s litými koly, tak s vyplétanými koly dráty. "Vyplétaná" verze je v ceníku nejlevnější. 42 FJ Aurora Green Matte - Spoke stojí o oněch cca 8% více než stará 42. Verze 42 FJ Deep Black - Matte Red and Matte Black je o dalších 10% dražší než matně zelená varianta.