Modelová řada RR Race je závodní verze modelové řady X-Pro. Dostalo se jí plejády vylepšení.
Beta RR Race pro rok 2025 je závodní verzí nově představené modelové řady X-Pro. Řada X-Pro je určena pro hobby jezdce pro takové to žvejkání pole-louky-les. Stroj, který není vybaven zcela špičkovými technologiemi, ale naopak vlastnostmi pro většinu main-stream jezdců, počínaje o 20 milimetrů nižším posazem, konče jednodušším servisem motocyklu.
Pro ty kteří umí přidat plyn až na doraz, je určena nová řada RR Race, která je naopak určena závodním jezdcům, kteří dokážou ze stroje vymáčknout každý kůň a požadují nekompromisně vynikající chování podvozku v závodním tempu.
RR Race sice vychází z X-Pro, ale doznala celé řady změn. Jednak je o oněch 20 milimetrů vyšší, ale zejména je vybavena podvozkem KYB, modifikovaným motorem a nakonec i rámem jako takovým.
Tyto změny se dotkly jak čtyřtaktních, tak dvoutaktních modelů.
- Počínaje předním kolem, to je osazeno zcela novým, výkonnější a přesto lehčím brzdovým třmenem Nissin. Ten by měl jezdci přinést rychlejší nástup brzdného účinku a současně lepší modularitu brzdného účinku na přední brzdové páčce.
- Nové ovladače na řídítkách umožňují volbu jízdního režimu (palivové mapy). Přepínač jízdních režimů již není umístěn za hlavou řízení, ale ve středu řídítek v takzvaném "kousátku". Čtyřtaktní modely mají v přepínači i volby kontroly trakce.
- Nové pevnější, lité a CNC obráběné stupačky zajistí jistější postoj ve stupačkách, přesto že jsou užší než v minulosti. Stupačky jsou vybaveny ocelovými šroubovanými piny, které je možné vyměnit po jejich opotřebení.
- Větší zadní osa kola byla zvětšena o 2 milimetry na 22 milimetrů. Zajistí zadnímu kolu větší torzní tuhost a preciznost jízdy v drážkách. A samozřejmě inovovaná zadní kyvná vidlice, aby spolupracovala s větší osou.
- Nové plasty pro RR Race jsou zcela odlišné od řady X-Pro
Řada RR Race má poté specifické změny u dvoutaktních motorů. Nejsou vybaveny oilmasterem, který je ovšem možné na přání domontovat. Dvoutaktní řada má zcela novou hlavu. 300 ccm model ji měl již v 2024, hlava s dvěma zapalovacími svíčkami je nově i u objemu 250 ccm. Dvě svíčky v hlavě zajišťují lepší spalování, lineárnější nástup výkonu a současně o něco vyšší výkon motoru.
Dvě svíčky také přinášejí kvalitnější spalování a méně emisí i nižší spotřebu paliva. Této změny se ovšem nedočkaly motory o objemu 125 ccm a 200 ccm. U těch Beta anoncuje, že jsou nyní výbušnější a celkově výkonnější. Neříká ale jak toho dosáhla.
Čtyřtaktní motory mají novou kliku, která byla odvozena od čtyřtaktního motokrosového speciálu RX 450. Klika je menší, lehčí a motor jde díky tomu rychleji do otáček.
Řada RR Race bude pro zákazníky k dispozici v prosinci 2024