Phelon & Moore není tak úplně nová značka. Naopak, je velmi stará a rok jejího vzniku je 1904. Ale již v roce 1901 ale byla svým způsobem unikátní.

Specialita Phelon & Moore bylo, že již v roce 1901 si nechal její zakladatel patentovat motor, přesněji válec a hlavu motoru) jak nosnou část rámu. Tedy něco, co vídáme o high-end motocyklů až nyní, po cca 100 letech. Phelon & Moore vyráběla motocykly od roku 1904 až do roku 1967, kdy s nástupem dravé japonské konkurence zanikla.

phm8

Značka v roce 2019 ožila rukou amerického kapitálu a v brzké budoucnosti se u ní "něco chystá".

phm1

V roce 2020 byla oživena ochranná známka na značku motocyklů Panther, pod kterou bude Phelon & Moore prodávat své motocykly, či alespoň jejich část.

phm4

Dle získaných materiálů, vedle cruisera Panther pracuje Phelon & Moore i na enduru (či cestovním enduru) Cape Town 7, kdy číslovka 7 implikuje obsah motoru, který by měl být kolem 700 ccm.

phm5

Zkušenějším pohledem totiž shledávám, že motor stroje Cape Town 7 není nepodobný motoru CFMOTO 700, který můžeme najít v modelu CLX 700, nebo 700MT. Což dává jistou logiku - motocykl umí postavit leckdo, nikoliv však již motor, který splňuje emisní normy Euro 5(+). A tak P&M motory s nejvyšší pravděpodobností nakupuje. Motor cruisera Panther (úvodní a poslední fotka) je pro mě prozatím záhadou.

phm6

Phelon & Moore se rozhodně netají, že výroba jeho strojů probíhá, či bude probíhat v Asii. Chlubí se ale vývojovým střediskem ve Velké Británii a tím pádem i znaky britské vlajky na motocyklech.

phm7

Kdy konkrétně motocykly Phelon & Moore či Panther přijdou na náš, nebo evropský trh nevíme. Phelon & Moore má již některé stroje vyrobené. V České republice je ve fázi hledání výhradního dovozce.