Potom, co pro rok 2023 přišla Husqvarna s modely Heritage s klasickou linkovou trikolórou, pro rok 2025 se chystá k podobnému kroku, který jde s designem ještě hlouběji do historie značky.
Modely FE 350s a FE 501s jsou výrobcem anoncovány coby dualsport motocykly. Jejich tovární výbava a osazení tedy počítá z větší míry s cestováním terénem, než s házením stroje za hlavu v krkolomných výjezdech. Od toho se odvíjí změny oproti čistě hard-endurových verzí.
V mnoha technikáliích jsou si ovšem verze podobné. FE 350s a FE 501s mají ale jiné sedlo, které by mělo být pohodlnější a mohlo by snést delší cestování v sedě. Pro ukrajování větších vzdáleností jsou také stroje jinak zpřevodovány finálním převodem. Je to 14/46 pro 350s a 14/48 pro 501s.
Pozornému oku neunikne, že rozdíly také nejsou jen v barvě, ale tyto heritage modely mají také zcela odlišné boční plasty, což je zřejmé zejména na pravé straně motocyklu. A také, že tato cestovatelská verze má pneumatiky navlečené na ráfcích značky GIANT, nikoliv na DID, jako mají hard-enduro verze.
Základní mechanika stroje je stejná s enduro řadou. Stroje stojí na podvozcích WP XACT, kdy přední tlumiče jsou dvoukomorové s uzavřenou patronou. Po několika letech se Husqvarna vrací k hydraulice Brembo, která je signifikantně lepší než předchozí Braktec.
Pro plnou silniční homologaci jsou stroje osazeny všemi prvky, jako boční odrazky, zrcátka, i dlouhé lízátko blatníku s držákem SPZ. Pro ukrajování větších vzdáleností lehčím terénem a po asfaltu jsou stroje obuty do kompromisních pneumatik Continental TKC80.
Nezbývá jen než si postesknout, že výrobce motocykly vybavil pouze 8-litrovou nádrží, stejně velikou jako mají hard-enduro verze. Pro nadšené cestovatele ovšem existují aftermarket alternativy, s kapacitou 12 až 15 litrů.
POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY |
Motocykly Husqvarna FE 350s Heritage a FE 501s Heritage budou k dispozici k objednání u dealerů v říjnu 2024 a stroje by měly být cca o 8 tis. Kč dražší než standardní verze.