Od roku 2012, kdy přišla na scénu první Kawasaki Versys 1000, si tento model vydobyl pevnou pozici mezi cestovními motocykly. Po jeho masivní modernizaci v roce 2015 přichází po mnoha letech další, která se tentokrát zaměřila zejména na motor.

Versys zdědil svůj motor po modelu Z1000. Ten měl původně 118 koní, v roce 2015 byl naladěn na 120 a tuto hodnotu si držel téměř 10 let. Doba si ale žádá víc a tak by pro rok 2025 motor přestavěn z původních 1048 na 1099 kubíků.

25ver114

Přestože Versys 1100 splňuje přísnější normu Euro 5+, povedlo se Kawasaki z 51 kubíků vydolovat krásných 15 koní navíc. Většího objemu motoru se přitom dosáhlo nikoliv větším vrtáním, ale náročněji - pomocí vyššího zdvihu pístů.

25ver118

To se pozitivně projevilo i na točivém momentu, který vzrostl v celém rozsahu otáček. V nízkých otáčkách tomu také pomohla nová geometrie sací vačky, která sice dovoluje nižší zdvih sacích ventilů, zato ale má agresivnější profil. Motor je tak zábavnější v celém spektru použitelných otáček.

25ver111

Delší a tudíž těžší ojnice si vyžádaly těžší sekundární vyvažovák. Motor je tak silnější v celém rozsahu otáček a řidič nebude muset tolik řadit. Pro vyšší cestovní potenciál má Versys 1100 i zrevidované převodové stupně a je také podpořen elektronickým tempomatem.

25ver116

Kawasaki zřejmě reaguje na globální oteplování a tak má model 2025 nově přídavný chladič oleje, aby byl motor pod vysokou zátěží lépe chlazen. Přední kotouče o průměru 310 milimetrů se zdají být naprosto dostatečné, byl ale zvětšen ten zadní, z původních 250 na 260 milimetrů. Zvláštní pozornost si zaslouží optimalizace v oblasti řazení: Vylepšený Kawasaki Quick-Shifter (KQS) nyní umožňuje řazení bez spojky již od 1 500 ot/min, což dále zvyšuje komfort při dlouhých cestách.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Modernizace Versysu se pro rok 2025 omezila v podstatě pouze na motor. Někteří zákazníci očekávali víc technologií, které by nový model přiblížil technologické špičce. Přece jen, například dnes hojně využívané radarové systémy testovala Kawasaki již v roce 2021. Uvádění novinek v praxi zelenému týmu příliš nejde a tak si na ně budeme muset ještě počkat.

25ver117

Na druhou stranu, Versysu 1100 není jinak co vytknout. Připomeňme, že disponuje jízdními režimy, náklonovým ABS, ve verzích SE elektronicky řízeným podvozkem, i konektivitu se světem prostřednictvím systému Rideology.

Kawasaki bude u zákazníků bodovat zejména cenou, která u Versysu 1100 začíná již na velmi hezkých 324 900,- korunách. A dokonce nejlépe vybavený model se vejde pod 400, což je cena na kterou se nedostanou někteří konkurenti ani se svými základními modely.