Vrchol anglické moderní klasiky prošel modernizací. Nová generace nejen že přinese vyšší výkon, ale také update moderních funcí.

Vedle standardního Speed Twina 1200 přišla i jeho sportovnější varianta Speed Twin 1200 RS. RS je více specializovaná varianta, jejíž změny vedle odlišného zbarvení najdeme zejména na podvozku a na brzdách. Ale zpátky k podstatě.

25tst7

Nový Speed Twin 1200 pro rok 2025 bude o 5 koní výkonnější a bude dosahovat maxima 105 koní. Maximální točivý moment bude vrcholit na hodnotě 112 Nm.

25tst4

Pro řidiče nebude změna pouze výkonnostní, ale také ergonomická. U standardní verze tak zjistí, že jsou řídítka výš, přestože je motocykl nově více nahrnut kupředu - prostřednictvím delších zadních tlumičů. Verze RS má mít řídítka o něco nižší a tak mezigenerační změna nebude tolik zřejmá. Platforma motocyklu RS ovšem bude také na zadku zvýšená.

25tst3

Starou a novou generaci nebude snadné od sebe rozpoznat. Zásadním rozlišovacím markerem je stříbrný hliníkový kroužek předního světla, kdy model 2024 ho má černý. Světlo je komplet LED a disponuje kruhovou denní DRL LEDkou. Změny jsou zřejmé i na odlišném tvaru sedačky, která je v rozkroku pilota užší a těsně před nádrží se nezvedá.

25tst6

Pozornému oku neujdou poněkud odlišné tvary výfuků, ale hlavně zcela nový přístrojový panel, který namísto dvou kruhových přístrojů pouze jeden, je kompletně TFT a vybavený bluetooth konektivitou. Řidiči je k dispozici USB-C zásuvka.

25tst1

Verze RS je zřejmá na první pohled. Je osazena blatníky z kartáčovaného hliníku, poněkud nižšími řídítky, ale zůstaly jí zejména špičkové brzdy Brembo Stylema. Kdežto základní verze si mezigeneračně pohoršila na Triumphem brandované třeny, která vypadají jako zákázkové J.Juany.

25tst9

Přestože zůstaly kotouče stejné, RS bude značně lépe brzdit. Respektive, obyčejná verze bude brzdit hůře než loňský model. V obou dvou případech zůstaly vpředu dva 320-milimetrové kotouče a vzadu brzdový třmen Nissin.

25tst8

Triumph u modelu přešel k výrobci podvozků Marzocchi. Speed Twin 1200 má vpředu USD nenastavitelné vidle s dráhou odpružení 120mm, vzadu potom dva pigiback tlumiče Marzocchi RSU o dráze odpružení 116 milimetrů.

25tst2

Vrcholná verze RS má přední podvozek Marzocchi plně nastavitelný a vzadu nalezneme plně nastavitelné Ohlinse o zdvihu 123 milimetrů.

25tst10

Obě verze mají náklonové ABS a kontrolu trakce. Jízdní režimy Road a Rain jsou standardem, verze RS disponuje navíc režimem Sport. A také oboustranným řadícím quickshifterem.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Cena Triumphu Speed Twin 1200 modelový ročním 2025 by se měla pohybovat kolem 350 tis. Kč. Verze RS by měla být o cca 60 tis. Kč dražší.