Ne všichni mají potřebu jezdit hard enduro, přesto je pro ně KTM 690 Enduro zbytečně drahá. Nerozhodní zájemci, kteří váhají nad Hondou CRF 300L nebo Voge 300 Rally, budou mít zanedlouho rozhodování ještě o něco složitější.
KTM 390 Enduro R nebude určena pouze pro zdolávání městské džungle, ale slibuje jakýs takýs potenciál se s ní podívat i do těžšího terénu. Napovídají i zdvihy podvozku WP APEX, které mají 230 milimetrů jak na předním, tak na zadním kole.
390 Enduro R je osazeno motorem LC4c, který KTM již mnoho let prodává například v modelu Duke 390, nebo také 390 Adventure R. Ten nabízí výkon 44,3 koní (33kW), antihopingovou spojku, elektronický plyn ride-by-wire a volitelně i řadící quickshifter. Elektronický plyn umožňuje volbu jízdních režimů, které jsou dva: Street a Offroad.
Motor je ukotven v příhradovém rámu s hliníkovou kyvnou vidlicí, který se opírá o podvozek APEX. Přední otevřené vidlice s oddělenými funkcemi umožní nastavit kompresi a odskok kola ve třiceti úrovních a také předpětí pružin ve třech úrovních. Zadní centrální monoshock APEX zase odskok kola ve dvaceti úrovních a přepětí pružiny prostřednictvím C-čkového klíče.
Kola o průměru 21 a 18 palců jsou bržděna třmeny Bybre, skrze 285 a 240-milimetrové kotouče. Brzdy má v područí vypínatelný ABS systém Bosch 10.3MB. Elektronika je také bohatě zastoupena v 4,2-placovém přístrojovém TFT panelu. Ten umožní skrze bluetooth připojit mobilní telefon a využít funkcí aplikace KTMconnect.
Vedle již zmíněných jízdních režimů je zastoupena i kontrola trakce společně se systémem Launch Control pro svižné rozjezdy na kluzkém povrchu.
Palivová nádrž je mezi koleny jezdce a má kapacitu 9 litrů. Malý výfuk s katalyzátorem pod zadním tlumičem by měl být dle KTM o 2 kilogramy lehčí než standardně vyvedená koncovka. Čímž se dostáváme k hmotnosti, která činí s plnou nádrží 159 kilogramů. To je zhruba na úrovni větší KTM 690 Enduro R, která má navíc nádrž o kapacitě 13,5 litru.
POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY |
Podvozek s nižšími zdvihy přináší níže položenou sedačku. Ta je ve výši 890 milimetrů. KTM 390 Adventure R bude mimo výše uvedených strojů mířit mezi zájemce o CFMOTO 450MT a nové Suzuki DR-Z4S. Také cenou, která by se měla pohybovat kolem 170 tis. Kč.