CBNMotor je zkratka čínské značky Crystalburn Motor. Ta před několika dny ukázala siluetu připravovaného motocyklu, který má v sobě zabudovanou kopii motoru BMW z osmdesátých a devadesátých let.
Výrobce se úplně nepáral s názvem stroje. Čínské znaky v obrázku znamenají prostě "Boxer" s objemem motoru, který by se měl pohybovat kolem 900 kubíků. Pohledem na motor se nelze ubránit dojmu, že se jedná o prostou kopii agregátu z motocyklu BMW R 80.
Ten se vyráběl u BMW někdy mezi roky 1973 až 1996, později i jako litrový R100. Motor Crystalburn Boxer 900 si z něj bere mnohé, byť nevidíme co se ukrývá pod ventilovými víky. Viditelné jsou ale kanály pro vedení tyček rozvodů a tak se dá předpokládat, že budou také OHV. Kolik ventilů najdeme v hlavě taktéž není jasné, předpokládáme že dva, jako měla předloha.
CBNMotor uveřejnila skicu, kde je motor postaven v siluetě naháče. Jaký bude mít motor parametry je také neznámo. Pokud bychom ale měli vzít v úvahu že motor BMW z R90 měl 67 koní, dá se čekat podobný parametr.
Samozřejmě možná o malinko více, protože použije třeba modernější materiály, nebo zdvihne kompresní poměr, který měly tehdy bavorácké motory kolem 9:1 a dnes je 11:1 poměrně běžný údaj.
Trochu by mohlo přidat i plnění vstřikováním, protože pochybujeme, že by CBNMotor dopravoval směs do válců přes karburátory. Crystalburn o sobě tvrdí, že by se chtěl stát globální značkou.
Mezi připravovanými motorkami ukázal i café racer s dvouválcovým motorem, který velmi nápadně připomíná (zřejmě je to on) motor z Brixtona Cromwell 1200.
CBNMotor by se chtěl prosadit zejména na custom, chopper a café-racer scéně. Další želízka v ohni mají být klasické (čti vzduchem chlazené) motory o objemu 700 (řadový dvouválec) a 300 ccm (jednoválec). A samozřejmě plejáda maloobjemových motocyklů, které se budou v asijských zemích jistě prodávat jako rýže na krámě.