Suzuki si podala patentovou přihlášku pro robotizovanou převodovku pro novou Hayabusu a uveřejnila schémata.

Řadící quickshifter vyřadí na zlomek sekundy zapalování, aby motor přestal dodávat výkon a sílu do převodovky a aby tudíž bylo snadné změnit převodový stupeň. V zásadě je takovéto řazení stále mechanického rázu a stále přetrvávají rizika zařazení takzvaných falešných neutrálů. Suzuki jde s převodovkou od lesa - pilot bude pákou podávat pouze pokyny elektronickému spínači, který pomocí elektromagnetu odpojí spojkové lamely a pomocí elektromotoru provede přesnou a rychlou změnu převodového stupně.

Dá se očekávat, že Suzuki vyladí celý proces k dokonalosti, protože Hayabusa je a bude její vlajkovou lodí. Je možné, že tlačítka pro změnu převodového stupňě budou i na ovladačích. Již podle dřívějších informací chystá Suzuki více variant Hayabusy. S motorem 1440 ccm ve variantě atmosférické i přeplňované, a nyní zřejmě i volitelně s převodovou manuální a semiautomatickou.

POSLEDNÍ NOVINKY ZNAČKY

@Morebikes