Model Monster letos slaví 25 let a nebyla by to Ducati, aby si (a nám) nenadělila nějaký ten narozeninový dáreček. První Monster 900 vyjel z továrny v Borgo Panigale již v roce 1993.

V roce 1993 ukázal design Monstera Miguel Angel Galuzzi, v době kdy byla Ducati pod křídly Cagivy. Galuzzi, narozený v Argentině vystudoval design v americké Pasadeně. Monster byl jedním z jeho vrcholných děl a jeho designový odkaz se promítá do všech, i moderních variant.

mon1 Galuzzi coby viceprezident pro design v Piaggio Group má na svědomí mimo jiné design Moto Guzzi V7 Racer

Během těch 25 let se stal Monster fenoménem, který ve značné míře určoval směr mnoha nahatých motocyklů. Během těchto let ukázala Ducati mnoho typů, které šly objemem motoru nahoru. A módně se zase vracely objemem dolů a získaly si oblibu ženské půlky obyvatelstva.

mon2 Monster 900 z roku 1993

První 821 přišel v roce 2014, kdy nahradil model 796. Již tenkrát se neomezoval na pouhé zvýšení objemu motoru, ale implementoval většinu libůstek z tehdy prémiového Monstera 1200. 4 roky je tak akorát, aby přišel inovovaný model, který jsme projeli již na konci minulého roku. Ducati hovoří, že by ho měla uvést do prodejní sítě v červnu 2018.

Ducati se samozřejmě drží tradice a 821 je přeborník v ergonomii. Integruje moderní technologie dnešní doby, jako denní svícení, TFT barevný display, výběr jízdních režimů a také moderní bezpečnostní asistenty. Ikonický motor Testastreta 11° V-twin produkuje 109 koní a 86 Nm kroutícího momentu.

mon3

A aby byla jízda rychlejší, Ducati nabízí DQS (quickshifter) pro řazení nahoru i dolů, což je v této kategorii zajímavý počin.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

duc5