O tom, zda-li přijde Streetfighter V4 s motorem Desmosedici V4 se nepolemizuje jestli, ale kdy. Všechny indicie z továrny v Borgo Panigale tomu napovídají.

Motor Desmosedici V4 stál Ducati příliš mnoho námahy a investic, aby jeho aplikace zůstala pouze u jednoho modelu. Potenciál 1103 kubíků objemného motoru s nádherným zvukem, projevem i výkonem je natolik vysoký, že by bylo škoda ho neuplatnit i v jiném segmentu jedné stopy. Takže se neptáme jestli přijde, ale kdy přijde. Vlnu očekávání přinesl nedávný článek časopisu Asphalt & Rubber, který uveřejnil, že by se měla produkční verze tohoto stroje ukázat na veletrhu Intermot, nebo EICMA. K tomu jim napomohl Kar Lee z designérské kanceláře Kardesign, který ukázal vizuální studii možného budoucího vzhledu stroje.

Pokud zůstane motor V4 nalděný tak jako je v Panigale V4, vedle Streetfighteru V4 bude stávající Monster 1200S vypadat jako dětská hračka. Otázka zní, do jakých dalších segmentů trhu hodlá Ducati tento motor vměstnat. Jako třetí místo se nabízí Diavel, kde by mohla Ducati vytvořit analogii V-maxe od Yamahy. Naopak, těžko očekávat že by vznikla Ducati Multistrada V4. U cestovních endur (s vyjímkou Hondy Crosstourer) převládají V2 motory, které lépe splňují potřeby ovladatelnosti stroje v terénu. Pokud by Ducati chtěla vytvořit velikého cesťáka, nabízí se ji možnost vyjet se zcela novým strojem, který by mohl být analogií k velikým cesťákům od BMW, případně ke Kawasaki GTR, nebo Yamaze FJR.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

 

Ducati by ovšem mohla reagovat na BMW S1000XR a v kategorii Adventure Sport vyjet s Multistradou V4, která bude ještě více silničně urientovaná, než je současná 1260.