Ducati avizuje, že do roku 2020 vybaví své nejvyšší modely radarovým systémem, který bude hlídat provoz před i za motocyklem. Současně chce rozšířit stávající cornering ABS do všech modelů značky.

S radary v osobních a nákladních automobilech se setkáváme více než deset let. Miniaturizace těchto systémů pokročila natolik, že již nyní umožňuje tyto radary zabudovat do palubních systémů motocyklů. Ducati jakožto leader moderních technologií zahrnulo tuto implementaci do svého programu Ducati Road Map 2025, což je její program pro intenzivní implementaci bezpečnostních technologií do motocyků.

dr1

Ducati není na tento úkol sama. Na pomoc si vzala Oddělení elektroniky a bioengineeringu na Milánské univerzitě. Společně vyvíjejí systém detekující objekty ve slepých úhlech a detekující předměty a objekty nacházející se před i za motorkou. Přední radar má zároveň sloužit jako adaptivní tempomat, jak ho známe z automobilů. Přední radar má zároveň varovat jezdce při potencionálním nebezpečí a je možné, že časem dojde i na automatické brždění.

dr2

Oba, přední i zadní radary mají mít premiéru v Ducati Multistradě pro rok 2020. Multistrada není vybrána náhodně. Je to proto, že cestovní motocykl má dostatek prostoru na premiérovou implementaci. Stejně, jako sloužila jako testovací mula pro bezpečností airbag Dainese D-Air.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Jak bylo v úvodním odstavci avizováno, Ducati oznámila, že společně s Boschem vybaví celé své portfolio nabídky zatáčecím ABS. Tento proces se již rozjel a Bosch 9.1 MP se již usídlil do nejnovějšího Scramblera 1100. Lze předpokládat, že každý nový, nebo inovovaný model bude již tímto systémem dovybaven.