KTM vyrábí své malorážky s Bajaj, BMW s TVS a Ducati je na námluvách u firmy Hero. Můžeme se brzy těšit na malé Ducatky.

Segment motocyklů pod 600 kubíků je extrémně náchylný na výrobní náklady. V zemi, kde se denně prodá 17 tisíc motocyklů nemají vývojové náklady žádnou roli. Důležité je vyrábět levně a vyrábět jich hodně. A nezanedbatelná část produkce prémiových značek musí zůstat i na domácí trhy. KTM Duke 125/390 a BMW G310 jsou důkazem toho, že to lze. I když se se svou produkcí BMW dost natrápilo (prvních 5 tisíc strojů muselo jít z továrny rovnou do šrotu). Triumph také společně s Bajaj připravují výrobu lehčího stroje. Hovoří se o dvouválcové pětistovce.

V únoru loňského roku vydala Ducati oficiální prohlášení, kde tvrdila, že neplánuje s žádnou indickou společností vstoupit do společného projektu výroby malých motocyklů. Kdo chvíli stál již stojí opodál. A to Ducati nechce. Podle aktuálních zákulisních informací má vývoj malých Ducati stoprocentně probíhat v Itálii a indický partner má dodat levnou výrobní kapacitu. Partnerem má být zmíněný Hero.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Malý Scrambler s objemem motoru 399 kubíků by mohl být dobrým začátkem. Přesun výroby do Indie by u levných motocyklů mohl dávat smysl již nyní. A že Hero malé a střední motorky umí dokladuje i jeho model Hastur, který vzbuzuje nemalou pozornost kdekoliv kde je vystaven.