Stavba a výroba motoru V4 není levnou záležitostí. Pokud má dosahovat špičkových výkonostních hodnot, tak musí být kladen extrémní důraz na přesnost a jakost použitých materiálů. To s sebou nese materiálové náklady a náklady na složitou výrobu všech komponent.

Náklady na straně jedné, prodejní cena na straně druhé. Mezi tím je spousta kompromisů, které se snaží vejít do formátu výsledného motocyklu. Nový V4 motor by měl být cenově více přístupný, zejména proto, že cena koncepce V4 je výrazně vyšší než u dvouválců. Těžší materiály s nižší cenou se potom promítnou do nižšího výkonu.

Ducati říká, že nový V4 bude "R" verze a vedle nové menší verze Panigale V4 bude pohánět i další modely v nedaleké budoucnosti.

"Motor V4 bude aplikován v dalších modelech v nedaleké budoucnosti. Ovšem nikoliv v takové podobě, v jaké ho vidíme dnes. Bude optimalizován pro možnosti dálkového cestování a s výrazně nižšími náklady na jeho údržbu. A s nižší cenou. Jeho představení zabere ještě nějaký čas, protože si chceme být jisti, že jsme vše udělali dobře."
Claudio Domenicali, CEO Ducati

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Nedávno prosákly zvěsti, že má přijít nový Streetfighter V4. A ve světle výše uvedeného se možná dočkáme více cestovně orientované Multistrady V4, cestovního Diavelu V4, případně nějakého zcela nového čiště cestovně orienovaného stroje.