Nová Multistrada Enduro na sebe nechala trochu čekat. Již vloni se ukázala silniční verze a modelu Enduro to trvalo téměř rok, než se podíval na svět.

Nahlédnutím do technických specifikací začíná člověk pochybovat, v čem je přínos oproti původnímu modelu 1200 Enduro. Co se výkonu motoru týče, s Multistradou je to jak na houpačce. Podle modelového roku je to 150 koní (2010), 148 koní (2013), 160 koní (2015), 152 koní (2016), 158 koní (2017-). V podání Ducati zřejmě není vše o výkonu. Rozdílné maximální výkony Ducati obhajuje tím, že se laděním motoru snaží dostat více výkonu tam, kde ho uživatelé více potřebují.

Pokud bychom se bavili o rozdílech mezi stávající generací Enduro 1200 a Enduro 1260, mimo modernizovaného motoru vidíme změny... vlastně nikde. A nebo rozhodně nejsou vidět tam, kde by si je enduro milovníci přáli. Naopak, z původních 200mm zdvihu odpružení má nová generace pouhých 185mm, což je hodnota blížící se některým silničním motocyklům.

     

Ducati píše, že revidované geometrie podvozku přinášení lepší ovladatelnost a manévrovatelnost zejména v nízkých rychlostech. Jen jestli to náhodou není tím o 15 mm nižším těžištěm než měla předchozí generace. Nová Multistrada Enduro 1260 je tedy rozhodně menší enduro, než byla předchozí generace a je tedy otázkou, jak veliký pokrok vlastně Ducati za ty roky přinesla. Pro někoho to bude pokrok třeba jen tím, že tím pádem lze mít stroj s výškou sedla 840 mm, což je také v souvislosti s nižší světlou výškou stroje a nižším podvozkem. Příjemným krokem je, že ke standardnímu sedlu jedzdce se dá přiobjednat snížené sedlo spolujezdce, které by mohlo dávat při jízdě ve stupačkách větší volnost jezdce při pohybu tělem dozadu a dopředu.

Ducati tvrdí, že nová kyvná vidlice je pevnější, přesto že je lehčí, že jsou instalována nová kola, která jsou také lehčí. Celková suchá hmotnost zůstává ale na 225 kg, jako měla její předchůdkyně. Zásadní rozdíly jsou tedy jen v nižším podvozku a v motoru, který přináší jiné mapování výkonu na jednotlivých převodových stupních. Pro někoho by také mohla být přínosem nižší spotřeba paliva, kterou deklaruje výrobce ve výši 5,5 litrů /100 km, což by mělo být zhruba o 10% dolů.

Určité rozdíly také vyplývají z inovovaného uživatelského prostředí LCD dipleje, stejně jako LCD samotný, který má nyní rozlišení 800x480 pixelů.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY