Aprilia se snaží držet krok a tak pro příští rok přidává své nejrychlejší raketě dalších 16 koní navíc.

A není to pouze u výkonu motoru. Jak Aprilia avizovala již na konci prázdnin, nová RSV4 dostane aerodynamická křidélka. Co se týče výkonu, bude trochu zaostávat za nejnovější Ducati Panigale V4R (221 koní), ale Aprilia to zase dohání zuřivostí motoru a zábavností celého stroje. Pro Aprilii je důležité, že její technické řešení bude výkonnější než nejnovější BMW S1000RR pro rok 2019, které bude mít 207 koňských sil. Svých 214 koní bude dávat při 13200 otáčkách.

Důležité je říct, že Aprilia vyrábí dvě různé RSV4 s dvěma různými motory. Je to jednak silniční homologovaná verze s motorem o objemu 1078 ccm o které je nyní řeč. A pak také RSV4 RR s objemem válců 999,6 ccm homologovanou pro okruhové závody a hlavně kvůli regulím seriálu WSBK. Civilní model bude mít nyní vyšší kroutící moment o hodnotě 122 Nm při 11000 otáčkách. A aby byla motorka ještě lehčí, bude mít lithiovou baterii Bosch a kompletní titanový výfukový systém Akrapovič.

Plně natankovaná motorka i s olejovou náplní tak bude vážit pouhých 199 kilogramů. Znamená to, že bude o 5 kilogramů lehčí než předchozí model. Aerodynamická křídélka si bere z limitované edice RSV4 RF LE, kterých bylo vyrobeno pouhých 125 kusů. A protože Ducati již skončila exkluzivita na nejnovější civilní brzdové třmeny Brembo Stylema, i ty se v Aprilii ukážou, v černé barvě. Tyto brzdy brzdí o 11% lépe než předchozí (přestože špičkové) třmeny Brembo M50 a navíc jsou o 9% lehčí, což vede k menším neodpruženým hmotám a k lepšímu gripu předního kola.

Ovladatelnosti pomůže nová přední vidlice z NIX z dílny Öhlinsu, s dráhou odpružení 125 mm. Zadní kolo je odpruženo obligátním Öhlinsem TTX. Nová aerodynamika a větší přítlak ve vysokých rychlostech umožnila Aprilii snížit úhel řízení pro agresivnější a snažší zatáčení. To přineslo o 2mm kratší stopu a celkově o 4 mm kratší rozvor kol.

Nakonec samozřejmě přichází elektronika. Ta je ve formě již čtvrté generace firemního elektronického balíčku APRC. Ten pro příští rok doznal citelných změn, protože systém celkově zjednodušil a seskupil všechny funkce pod jedinou řídící jednotku. Zjednodušení tohoto systému přineslo úsporu 580 gramů. APRC obsahuje ATC (trakční kontrolu), AWC (kontrola zdvihání předního kola), ALC (launch control), AQS (quick shifter), APL (pit limiter) a ACC (tempomat). Vedle APRC sídlí nově inerciální řídící jednotka Bosch MP 9.1 zajišťující náklonové ABS, které má po softwarovém zásahu Aprilie nyní tři úrovně citlivosti, které se odvíjejí od zvoleného jízdního režimu motoru (Sport, Track, Race).

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Před pilotem je plně barevný TFT display který mění svou grafiku dle zvoleného jízdního režimu a disponuje denním i nočním režimem. Součástí LCD je již dnes obligátní multimediální platforma umožňující přes bluetooth a aplikaci V4-MP připojit mobilní telefon.