Společnost Lightning Motorcycles po deseti letech vývoje včera představila svůj elektrický supersport Strike. Nejenom parametry, ale i cena překvapí.

Čím víc se elektromotorek vyrábí, tím nižší jsou ceny baterií a komponent. Tempem jakým to jde dnes budou za chvíli elektromotorky levnější než stroje se spalovacím motorem. Lightning Strike totiž začíná na ceně 12 998 amerických dolarů, což je v přepočtu nějakých 300 tis. Kč.

Strike se bude prodávat ve třech variantách. Rozdíly jsou v kapacitách baterie, podvozku, kapotách a nejvyšší model má také o 30 koní silnější motor. Společným jmenovatele, je design, který do značné míry vychází z modelu LS-218. Strike Carbon je přitom postaven na komponentech, které se blíží okruhovým strojům a není na něm nic podceněno. Oproti LS-218 je vše v trochu kompaktnějším balení.

 

Aerodynamika byla laděna hezky postaru - testováním ve větrném tunelu, ačkoliv by jeden u takto rozvinuté technologické společnosti očekával design v počítačové simulaci tekutin. Lightning prohlašuje, že oproti nekapotovanému stroji jeho kapotáže dávají o 30% nižší aerodynamický odpor. Co nás ale zajímá je výkon stroje. Standardní model má 90 koní a masivních 245 Nm kroutícího momentu a dosahuje maximální rychlosti 215 km/h. Nejsilnější verze Carbon Edition má sice stejný kroutící moment, ale výkon již 120 koní, které stroji dopomůžou k maximální rychlosti  240 km/h.

Kde je výkon motorový, je dobré mít dostatečný výkon brzdný. A proto je Strike vybaven předními brzdami Brembo M4.34. Jak vyplývá z názvu u modelu Carbon, kapotáže jsou kompletně karbonové a celý supersportovní balíček uzavírá podvozek od firmy Öhlins. Jaký bude mít podvozek a brzdy model Standard prozatím Lightning Motorcycles neuveřejnil.

V nabídce budou 3 varianty baterií s kapacitami 10, 15 a 20 kWh, které dají stroji dojezd až 360 km při americké dálniční rychlosti. Ta je v různých státech jiná, někde je 113 km/h a jinde až 131 km/h, takže si pod tímto údajem můžeme představit cokoliv. Lightning ale říká, že stejný dojezd má stroj po městě, takže si lze představit, že okresková svižná jízda by mohla dát dojezd cca 200 km, což zní velmi dobře. Uvažováno je samozřejmě s baterií o kapacitě 20 kWh. Nejdražší a nejvybavenější model Carbon Edition bude mít cenovku v přepočtu cca 459 tis. Kč

Příjemné je i nabíjení. Nabíječka baterie Level 3 dokáže nabít stroj pro 160 km jízdy za pouhých 20 minut. Takže krátké kafe a hurá na další dvě hodiny jízdy.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Stroje budou v začátcích k dispozici pouze zákazníkům v USA, což (alespoň v naší redakci) vzbuzuje obavu, aby to s Lightning Motorcycles nedopadlo podobně jako s Alta Motors. Alta se také orientovala na zákazníky výhradně v USA, než ji došlo, že ji samotné USA neuživí. Než stačili udělat nápravu, bylo již pozdě a investorům došel zájem. Lightningu budeme držet palce.