BMW v jeho široké nabídce stále něco chybí. Něco, co by chtěla svým zákazníkům začít prodávat. A to něco se již prohání na německých silnicích.


BMW R1200C z roku 1998

Německému magazínu Motorrad se podařilo vyzískat snímek cruiseru s boxerovým motorem, který byl zahlédnut v ulicích Berlína. BMW již v minulosti cruiser prodávalo. Mezi lety 1997 a 2004 prodávalo stroj por označením R1200C, který stál na technické platformě, ze kterého později vznikl motor pro BMW R1200GS. Cruiseru R1200C se prodalo za 7 let téměř 40 tisíc kusů, což byl nejméně prodávaný boxer v repertoáru značky. Veřejnost ho nepřijala s nadšením.

 
Kufry a dvě výfukové koncovky

Za rozpačitými prodeji stál malý objem motoru a malý kroutící moment. Zákazníci cruiserové kategorie přeci jen byli zvyklí na větší objemy a také na hrubší a hutnější motorový projev. "Malé" BMW tedy bylo outsiderem a zatímco HD prodával rok co rok statisíce cruiserů, BMW si mohlo odškrtnout každoročně pár tisíc kusů. Do karet také hrála nevhodná koncepce motoru, kde válce bránily si pohodlně natáhnout nohy dopředu. BMW muselo dávat stupačky až na úroveň válců a tak musel jezdec jezdit s nohama doslova do praku. Pokud si je chtěl natáhnout více, pak je musel dát nad válce na padací rámy, které za tímto účelem BMW prodávalo.


Jezdec opět nemá možnost natáhnout si nohy

Koncepce boxerového motoru BMW je daná a tak se ergonomie stroje nezmění ani s příchodem nového cruisera. Dle fotografií, které pocházejí z německého magazínu Motorrad Online, jezdec má nohy opět cestovně zalomené a ležérní styl se opět konat nebude.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY


Klasické kulaté kapličky budíků - BMW myslí na klasiku

 Foto: Motorrad Online