Nový Rocket III bude silnější, než se všeobecně předpokládalo. A také výrazně lehčí.

Když přišel první Rocket III v roce 2004 na trh, bylo to jedno veliké wooow. V té době byly za vejkoobjemové stroje považovány cruisery, jako Yamaha Road Star Warrior s objemem 1670 ccm, nebo Honda VTX1800. Rocket přišel s objemem 2294 ccm, což bylo zcela v jiné dimenzi. Nejen objemově, ale i výkonově. Tehdejších 150 koní a 221 Nm bylo na cruiser ohromná nálož, které se jen tak nedalo konkurovat.

V lednu letošního roku Triumph představil novou generaci Rocketu, u kterého veskrze nezůstal kámen na kameni. Má jich být vyrobenou pouze 750 kusů a ponesou technické finesy poplatné době a aktuálním technologickým možnostem. Objem motoru povyskočil na 2458 ccm a nyní Triumph oficiálně oznamuje, že výkon bude v nové generaci vyšší o 15%, tedy 180 koní při 7000 otáčkách. Společně s výkonem vzroste i kroutící moment, i když jen drobně, na 225 Nm při 4000 otáčkách.

 

Suchá hmotnost bude o 14% nižsí, 290 kilogramů, což je téměř o 45 kilogramů méně, než měla předchozí generace. Vyšší výkon společně s výrazně nižší hmotností posune nový Rocket III TFC do zcela jiné jízdní dimenze. Titanové sací ventily navíc umožní jít motoru rychleji do otáček.

Nový Rocket III aby splnil emisní limity Euro 5, musí disponovat rozsáhlým katalytickým systémem a tak je výfukové vedení konfigurace 3-1-3. Dva výfuky ústí na pravé straně stroje a jeden na levé. Zcela nový je rám motocyklu, který byl původně jednoduchý most z ocelových trubek, kde byl motor nosným prvkem. Ocel je vyměněna za lehčí hliník. Motor je opět nosným prvkem rámu. Jako pohon zadního kola zůstává kardan, který je sice stále na levé straně stroje, ovšem kyvná vidlice je již jednostranná a z pravé strany je zadní kolo vystaveno celé krásně na odiv.

Updatem prošel podvozek, který dostala na starosti japonská Showa. Přední tlumiče o průměru 47 mm a zdvihu 120 mm umožňují nastavení útlumu a odskoku kola, zadní dvojité tlumiče s piggy-back nádobkami jsou nastavitelné kompletně s tím, že předpětí pružin je dálkově na kolečku. A samozřejmě brzdy. Předek brzdí 320 mm kotouče a třmeny Brembo Stylema, které byly donedávna doménou pouze Ducati Panigale V4 nebo Kawasaki H2R. Zadní kolo je více než bohatě bržděno čtyřpístkovým třmenem Brembo P4.32, který se dnes používá na mnohých motorkách na brždění kola předního.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Z modelu Scrambler 1200 si Rocket III bere značnou část elektroniky.Zejména stejný LCD přístrojový panel s Google mapami a GoPro konektivitou a celý systém IMU s náklonovým ABS. Stranou nebude ani motor management, který bude vybaven jízdními módy.