Vyměnit spalovací motor za elektrický a zachovat styling boxerového motoru? To není jednoduchý úkol...

...ale věrní zákazníci BMW chtějí kontinuitu a zachování designového stylu, na který jsou po léta zvyklí. Bez ohledu na to, že je to v podstatě zbytečné, BMW v rámci elektrické revoluce chce zachovat designový směr, který si drží desítky let. S vysokým výkonem elektromotorů přichází potřeba jejich aktivního chlazení a tak na místo aktuálních válců a jejich hlav se do tohoto prostoru v případě elektrického pohonu přesunou chladiče kapaliny, která má elektromotor chladit.

Baterie mají být chlazeny vnějším žebrováním a vodou současně. Aby bylo možné použít rychlonabíjení a baterie se při něm nepřehřály, na bocích "boxeru" mají být aktivní větráky, které mají přes žebroví prohánět chladící vzduch. BMW dotáhlo myšlenku až k zadnímu kolu. Tedy kompaktní řešení all-in-one, kde jsou baterie v jednom bloku s motorem. Ten je zcela dole pod bateriemi a pohon zadního kola obstarává obligátní kardan.


Chladící systém se více otevře jakmile je stroj uveden do provozu

Není od věci si nazvětšovat skicy, na kterých můžeme najít "pleasure-room" pilota, která by mohl být vybavena velkoplošnými displeji. Primárně je to multifunkční LCD na řídítkách, který má monitorovat provozní údaje stroje. A pak velkoplošný LCD nad bateriemi, který je spíše jen designovou záležitostí, než aby měl za provozu nějaký reálný smysl - a má zřejmě sloužit coby navigační LCD. V aktuální hardwarové konfiguraci ovšem tyto LCD chybí.

Koncept motocyklu je prozatím na papíře, v hlíně a v digitální vizualizaci a nepojízdném mechanickém demonstrátoru. Není to stroj, který by přišel na trh zítra, ale pokud by se BMW rozhodlo, že už je ten pravý čas, ten pravý čas by mohl přijít odhadem nejdříve za 5 let.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY