Yamaha využila posledního závodu WSBK, aby na něm odprezentovala novou R1 pro rok 2020. Ta doznala mnoha změn.

Oficiálně bude model 2020 uveden až na podzim, le už dnes se můžeme podívat na to, co nová evoluce přinese. Současný model je totiž s námi v téměř nezměněné podobě již od roku 2015 a pětiletý odstup je tak akorát, aby se světu ukázala větší evoluční změna. Na novém modelu můžeme vidět:

  • novou aerodynamiku, která je podle Yamahy o 5,3% účinnější. Kapotáž plynule navazuje na palivovou nádrž a zakrývá rám.
  • za náporovým sáním jsou hliníkové průduchy, které zklidňují vedení stroje ve vysokých rychlostech
  • spodní kapotáž je doplněna titanovými pláty, které zesilují celý spodek kapotáže
  • zcela nová LED světla
  • motor splňuje emisní normu Euro5
  • motor o objemu 998 kubíků dává maximální výkon 197 koní
  • update rozvodů - nové finger folowery a inovované mazání vaček
  • plně nastavitelné tlumiče Kayaba o průměru 43 mm (vpředu)
  • šestiosá inerciální řídící jednotka, která řídí i zatáčecí ABS
  • inovované brzdové destičky s vyšším brzdným účinkem
  • tři módy EBM - systému brždění motorem, které budou uživatelsky volitelné
  • inovovaný launch control systém
 

Bohužel, bezztrátová převodovka o které se spekulovalo na začátku roku nebyla ohlášena a tak se zřejmě nebude konat.

A k tomu máme ještě nabroušenější Yamahu R1M, která má oproti základnímu modelu:

  • karbonové kapotáže pro snížení hmotnosti
  • karbonové blatníky
  • magnesiová kola a podsedlovou část
  • elektronicky řízené přední tlumiče Öhlins NPX
  • elektronicky řízený zadní tlumič Öhlins
  • Aplikaci YRC, která umožňuje si pomocí smarthphone nastavit chování motocyklu
  • Aplikaci Y-TRAC, která umožňuje si z motocyklu stáhnout jízdní diagnostiku a vyhodnocovat parametry
  • gravírované výrobní číslo
POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Bližší detaily Yamaha prozatím nepředstavila, ale čekáme že se začnou na světlo prodírat počátkem října.