V roce 1978 uvedlo BMW svůj první automobil s přídomkem M. BMW M1, designované Giugiarem, dávalo nejvyšší výkon 277 koní a na svou dobu to byla raketa na kolech. V roce 1980 ho doplnila řada civilnějších modelů M3-M5, které ovšem nijak nezaostávaly výkonem. Třída M, pokud pomineme pouze vzhledové M-pakety na některých standardních vozech, byla vždy synonymem technické vytříbenosti. A tu chce od příští generace přinést BMW i do motocyklů.

Mimochodem, tříapůllitrový motor z BMW M1 se upravoval pro závodní účely a některé exempláře měly naměřeno přes 1000 koní. BMW si (prozatím pro německý motocyklový trh) registrovalo ochranné známky M 1000 RR, M 1000 XR a M 1300 GS. Mimoto, že název posledního stroje implikuje záměr uvést na trh GS o vyšším objemu, BMW dává najevo, že rozšíří řadu standardních motocyklů o vyumělkované modely.

V minulosti tomu již taky bylo, kdy byly v prodeji stroje BMW HP4 a HP4 Race, které byly výkonnějším a technicky dokonalejším následníkem civilní S 1000 RR. HP4 byla často technickým demonstrátorem a spousta technicky zajímavých dílů se v předstihu objevovala právě na tomto motocyklu.

Je možné, že stroj M 1000 RR bude poháněn novým motorem s technologií Shift Cam, doplněný o elektricky poháněný kompresor, jehož technickou stránku si BMW patentovalo na začátku tohoto roku. GS může mít stále objem motoru 1254 ccm a číslo 1300 může pouze vyjadřovat model s vyšším výkonem, který BMW z tohoto motoru dostane. XR je jiný příběh. Již nyní je známo, že XR po letech stagnace dostane nástupce, který bude přepracován zcela od podlahy. Nový rám, podvozek, motor, elektronika....

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Na druhou stranu víme, že mimo uvedených strojů HP4 a HP4, BMW si v roce 2004 registrovalo ochranné známky na HP3, HP5 i HP8. Zároveň si v roce 2008 registrovalo známku S 600 RR. Tedy modelová označení motocyklů, které nikdy nespatřily světlo světa. Je tedy možné, že s registrovanými M-kovými modely to bude podobné.