234 koní na 152 kilogramů váhy - to je údaj, který nelze jen tak jednoduše přejít a zaslouží si pozornost.

Ducati Superleggera V4 je civilní silniční sportovní motocykl, se kterým se můžete pustit do naší dopravní divočiny. Její parametry zajistí, že každý stroj před vámi bude pro vás jen lovnou kořistí.

Za svou váhu vděčí všudypřítomnému karbonu. Nejsou to jen obligátní karbonové kapoty, je to ale i rám, kyvná vidlice, kola a veskrze všechny komponenty, které se jako karbonové dají vyrobit. Výsledkem je poměr 1,54 koně na kilogram váhy, což je vskutku ultimátní číslo.

Jako nejvyšší inženýrské dílo italského výrobce byla Superleggera pečlivě odladěna pro sportovní použití. Slouží jí k tomu komponenty blízké závodním speciálům, zajišťující špičkové chování na okruhu a vynikající brzdné výkony. Použité pneumatiky a podvozek zajišťují ultimátní chování v mezních situacích a špičkovou ovladatelnost v technických úsecích.

Jak je Superleggera výkonná? Napoví test na okruhu v Mugellu, na kterou vyjela s pilotem WSBK Michelem Pirrem. Zajela ho v čase 1:52.45, což je pouze o 2 sekundy vyšší čas, než zajel Pirro s Ducati Panilage V4 WSBK.

Mají to na svědomí i aerodynamická přítlačná křidélka, u kterých se Ducati inspirovala ve svém MotoGP motocyklu. Ty zajišťují při rychlosti 270 km/h přítlak 50 kilogramů, což je o 20 kilogramů více než má Ducati Panigale V4 R. Díky tomu je Superleggera schopna akcelerovat a zatáčet rychleji, aniž by musel mít pilot obavy o přilnavost v náklonech a při brždění.

Motor Desmosedici Stradale V4R má objem válců 998 ccm a ve standardní konfiguraci podává maximální výkon 224 koní. Se specializovaným výfukovým vedením Akrapovič (což je pouze závodní kit bez silniční homologace) pak poskytuje maximální výkon 234 koní. Společně s Akrapovičem je pak do stroje nahrána speciální palivová mapa a otevírá možnost aktivace RaceGP displeje, který je podobný jako má Doviziosova GP20.

Další unikátní technologie:

  • Tři programovatelné závodní módy + pět standardních závodních módů
  • Vylepšený lap timer s nahranými údaji pěti závodních okruhů (Laguna Seca, Mugello, Jerez, Sepang a Losail)
  • Poslední model Ducati elektroniky DCT a DQS Evo 2
  • Odlehčený podvozek Öhlins s ventily odvozenými z MotoGP podvozků
  • Brembo Stylema R - vylepšené a odlehčené brzdiče

Ducati vyrobí pouze 500 kusů těchto motocyklů, za které si řekne minimálně 100 tisíc amerických dolarů. Ke každému motocyklu bude možno si zakoupit speciální kombinézu Superleggera V4 z prémiové kůže, s integrovaným airbagem na zakázku vyrobenou firmou Dainese. A jedinečnou karbonovou helmu, kterou dodá firma Arai.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

A to není všechno. Každý majitel dostane přednostní možnost se účastnit akce SBK Experience, kde se pod vedením jezdců seriálu WSBK může naučit okruhovému ježdění. Dalších vylosovaných 30 šťastlivců se bude moct účastnit MotoGP Experience.