Milujete oranžovou a jsou vám dvě kola málo? Již od loňského února se čeká na příchod nového modelu KTM X-BOW GTX, s nímž chtěla rakouská společnost vstoupit do závodních "polí", mezi Porsche a Ferrari.

KTM oficiálně představila X-BOW GTX a odhalila nám několik detailů, které tvoří konstrukci vozidla.

Jedná se o vozidlo s konstrukcí na závodní trať. Konstrukce je vyrobená výhradně z uhlíkových vláken. Vozidlo je vyrobeno společností KTM Sportcar GmbH, které stejně jako předešlý X-BOW, jež byl představen v roce 2008, navrhli lidé ze studia KISKA. Design byl dokončen ve spolupráci s aerodynamickými techniky společnosti Retier Engineering. Díky této spolupráci vznikl lehký vůz, který je zaměřen výhradně pro jízdu na závodní trati.

Podle člena představenstva KTM, Huberta Trunkenpolze, určuje X-BOW GTX nová měřítka pro vozidla s uhlíkovou konstrukcí. Ve svém prohlášení uvedl, že vůz nejen že působí high-end dojmem, ale že byl také kladen velký důraz na bezpečnost a dostupná technologická řešení.

V oblasti bezpečnosti byle vsazeno na spolehlivý monokokový rám z uhlíkových vláken. Je založen na konstrukčních principech automobilů Formule 3, v kombinaci s homologovanou klecí GT podle specifikací FIA. Sedadlo řidiče bylo vyvinuto podle specifikací "Advanced Seat".

Podle generálního ředitele společnosti KTM Sportcar GmbH, Michaela Wölflinga: "V souladu s touhou po co nejlepším čase je požadavek na nejvyšší úroveň bezpečnosti pro každého řidiče. X-BOW GTX nabízí obojí tím nejlepším možným způsobem."

Hmotnost vozu dosahuje 1048 kg. Má moderní pětiválcový přeplňovaný motor značky Audi o objemu 2,5 litru, který poskytuje výkon necelých 390 kW (530 koní). Nádrž je postavená podle bezpečnostních norem FT3 o objemu 120 litrů. GTX může cestovat na delší vzdálenost ve srovnání se svými konkurenty, zatím co opotřebení pneumatik je díky nižší hmotnosti daleko nižší.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Technologie X-BOW GTX zahrnuje nový volat s integrovanými digitálními ukazateli a hydraulický systém GT4. Dále také zahrnuje stejný výběr elektronického převodového poměru jako původní Le mans, kamery na obrazovce místo běžných zrcátek, kontrolu trakce a závodní ABS, elektronika MoTec, elektronické samonastavovací bezpečnostní pásy a mnoho dalších pomůcek, které se odrazily ve vysoké ceně. Ta je v základní úrovni výbavy nastavena na 230 000 €.