Již v roce 2017 podepsala KTM smlouvu s čínskou společností CFMOTO o vzniku společného podniku CFMOTO-KTMR2R. V březnu 2018 se v lokalitě u města Hanzhou (cca 200 kilometrů jihozápadně od Šanghaje) začala stavět továrna, ve které se spouští zkušební provoz na prvních linkách.

KTM uklidňovala své příznivce tím, že motocykly z čínské provenience bude směřovat pouze na asijské a jihoamerické trhy a ostatní trhy bude zásobovat stále z rakouských továren. Podle posledních zpráv, které přinesl server Motociclismo, bude v rakouských továrnách zcela ukončena výroba motocyklů s dvouválcovým řadovým motorem (Duke 790/890 a Adventure 790), které se postupně budou vyrábět pouze v Číně. A budou jimi zásobovány dealerství po celém světě.

Čínská továrna, ve které KTM vlastní 49% podíl má rozlohu 2300 čtverečních metrů a je koncipována na výrobu 50 tisíc motocyklů ročně. A disponuje dostatečným prostorem pro navýšení výroby až na 100 tisíc strojů. Participovat bude i mateřská společnost CFMOTO, která využije motoru KTM LC8C, který bude dodáván do jejích vlastních motocyklů. KTM tvrdí, že přesun výroby těchto strojů do Číny ji uvolní ruce pro uspokojení zvyšující se poptávky po jejích prémiových motocyklech. V mateřském Matighoffenu se bude moct více soustředit na špičkové nadlitrové stroje.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Nelze nepřipomenout, že KTM již vyrábí maloobjemové motocykly s indickou společností Bajaj. S tou hodlá obsadit i trh půllitrů, protože vyvíjí i dvouválcovou cestovní pětistovku. Čínská továrna má být plně funkční v červnu 2020 a počátek výroby výše uvedených strojů se má očekávat v září 2020.