BMW rozšiřuje portfolio nabízených modelů velikých cruiserů

Na sklonku října 2020 BMW ukázalo v online prezentaci několik nových variant modelu R18. Vycházejí z již dříve připravených technických základů

 

BMW R18 Classic

Nový R18 Classic je vybaven velikým plexisklem, sedačkou spolujezdce, bočními taškami, rovnými výfuky pod bočními taškami. Využívá stále stejného rámu a motoru s 91 koňskými silami a maximálním kroutícím momentem 158 Nm. Na pravé straně stroje je otevřený rotující kardan a klasický tvar vyjadřuje zejména nádrž kapkovitého tvaru s dvojitým linkováním. Přední kolo je nyní široké a o průměru 16 palců.

Vpředu jsou přídavná dálková světla.

A protože je v rozvinutých zemích velmi oblíbené customizování svých strojů, BMW jde těmto úpravám naproti a v doplňkové výbavě nabízí celou plejádu doplňků. Mimo obligátních spojkových a brzdových páček a CNC obráběných víček nádobek nabízí několik druhů bočních víček motoru a mnoho CNC doplňků. S výfuky BMW pomáhá americká společnost Vance&Hines, která pro tyto stoje nabízí několik druhů laděných výfuků.

Mezi další dopňky patří například padací rámy, opěrky bederních zad řidiče a spolujezdce, highway-stupačky nad válce stroje, nebo široká a vysoká řídítka. Hmotnost stroje je stejně veliká, jako je jeho majestátnost. S plnou nádrží váží 350 kilogramů.

BMW R18 Prototyp kapotovaného cruiseru

Na základě již dříve představeného R18 v budoucnu rozšíří BMW záběr tohoto technického základu a představí rozsáhle kapotovaný model, vhodný pro dálkové cestování. Instalace nočních kufrů stály za napřímení výfuků, které jsou stejně jako u R18 Classic zcela rovné a souběžné se spodní hranou zavazadel. Stroj budel vybaven rozměrnou sedačkou, stejnou jako má Classic a mnoha vlastnostmi, které zpříjemňují delší pobyt za řídítky.

Základ stroje je stejný s R18 - trojúhelník řídítka- sedačka - stupačky byl zachován. Zásadním rozdílem jsou kola. Spartánsky a klasicky pojatý model R18 je vybaven koly s výpletem. Novinka pro dálkové cestování bude osazena koly z lehkých slitin, které mimo nižší ceny pro zákazníka znamenají snažší ovladatelnost motocyklu.

Podvozek bude bohatě dimenzován a bude elektronicky ovládaný skrze infotainment motocyklu. Ten vychází z nové řady, která je již v R1250RT a stane se novým etalonem pro ostatní výrobce. Zejména proto, že obsahuje již vestavěný navigační systém a tak se zákazníci budou moct obejít o instalaci přídavných držáků a o koupi drahé dedikované navigace.

BMW si bere technologie používané z automobilů - v přední části stroje bude instalována kamera, která bude číst dopravní značky a dokáže jezdce upozorňovat například na zákazy předjíždění, či na nejvyšší povolenou rychlost.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Motor, který BMW označuje jako Big Boxer je o objemu 1802 ccm, stroji poskytne výkon 91 koní a maximální kroutící moment 158 Nm.