Euro 5 a obecně jakékoliv nové emisní normy jsou veřejností vnímány jak krok k větším a těžším katalyzátorům a k následnému utlumení výkonu motoru. Honda s modelem NC750X pro rok 2021 ukazuje přesný opak.

Nová Honda NC750X je v mnohém odlišná od předchozího modelu. Už jen výška o 30 mm nižší hovoří o změně podvozku stroje a největší změny jsou na straně motoru. Inovovaný motor má o 3,6 koňských sil vyšší výkon na celkových 58,6 koní při 6750 otáčkách. Ty budou k dosažení ve vyšších otáčkách než u starého modelu, protože byl omezovač posunut o 600 otáček nahoru.

Verze s manuální převodovkou má nově antihopingovou spojku a byly zkráceny první tři převodové stupně pro větší akceleraci z nuly. Nový je i systém vstřikování a elektronicky ovládaný plyn, který přináší tři jízdní režimy Standard, Sport, Rain a jeden režim uživatelsky definovatelný. Motocykl má také tři úrovně trakční kontroly, které jsou přímo spřaženy s jízdním režimem motoru.

Podvozek snížený až o 30 mm se podepsal na snížené světlé výšce na 145 milimetrů. A také na výšce sedla, které je nyní ve výšce 800 milimetrů. Podvozek tvoří 41mm přední tlumiče Showa SDBV o zvihu 120 mm (původně 137 mm) a zadní progresivně uložený monoshock o shodném zdvihu odpružení 120 mm (původně 150 mm).

 

Na brzdách nejsou žádné změny. V područí je má dvoukanálový systém ABS. Vpředu je 320 mm kotouč dvoupístkový axiálně ukotvený brzdový třmen a vzadu jednopístek s 240 mm kotoučem.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Úprava airboxu a jinak uložená baterie umožnila zvětšit objem zavazadlové schránky před řidičem na 23 litrů. Plně natankovaný stroj je i přes instalaci restriktivnějších katalyzátorů o 3 kilogramy lehčí než model 2020. Nová Honda NC750X pro rok 2021 váží (s manuální převodovkou) 214 kilogramů. Starší model vážil 217. S automatickou DCT převodovkou potom váží 224 kilogramů.