Cyclone představilo svůj první veliký cesťák. A rovnou s motorem od Nortonu.

Značka Cyclone je "prémiovou" značkou čínského konglomerátu Zongshen. Zongshen pořádně tlačí na pilu, protože první prototyp se ukázal světlu světa teprve v květnu tohoto roku. A na konci 2020 je RX6 ve finální fázi vývoje a připraven do výroby.

Norton v čínské motorce? Ve chvíli kdy se Norton třepotal v posmrtné křeči, jako poslední z možností jak vydělat nějaké peníze bylo rozprodat licence na technologie. Zongshen netrpí nedostatkem financí a tak si od Nortonu zalicencoval dvouválcový paralelní motor 650 ccm, který chtěl Norton montovat do motocyklu Atlas.

V podání Nortonu měl motor poskytovat výkon až 84 koní při 11000 otáčkách. Zongshen zastavil výkonovou křivku na realističtějších 70-ti koních při 8500 otáčkách - zřejmě z důvodu vyšší životnosti aparátu. A na 62 Nm krouťáku při 7000 otáčkách.

RX6 je vybaven technikou, kterou bychom hledali spíše u japonských strojů, než u čínských. Číňani jsou zvyklí (a mají kapacity) si vyrábět všechno sami. Ale i také z důvodu prestiže je RX6 vybaven například podvozkem KYB, nebo brzdami Nissin.

Před řidičem má být barevný LCD displej, pod předním a zadním světlem je umístěna kamera pro nahrávání jízdní situace, stroj disponuje LED osvětlením a soudě dle vystavených modelů, Zongshen zvažuje o dvou modelech. Jeden s litými koly se skromnější výbavou a druhý na vyplétaných kolech s bezdušovými ráfky. Na fotografiích je zřejmé velmi pečlivé zpracování a lze usuzovat, že na svědomí to má Aprilia, alias Piaggio, které měly vnést část konstrukční práce.

Soudě i podle designu, který je čistý a prostý extrémních designových výstřelků lze usuzovat, že značkové komponenty stroje jsou zvoleny z důvodu, že je uvažováno o prodejích na náročných trzích. Evropou nevyjímaje. Kdo to bude prodávat, za kolik a kdy, je ovšem ještě záhadou.