Benelli po dvou letech práce konečně představila svou zcela novou vlajkovou loď. Nový maxitourer využívá nového motoru, které do značné míry vychází z z tříválcového motoru z Tornada a Tre-K.

Nový motor dostal přidáno na objemu na 1209 kubíků a "čirou náhodou" dosahuje výkonu 134 koní - obdobného, jako má BMW R 1250 RT - hlavní konkurent této novinky. 134 koní výkonu dovolí stroji dosáhnout maximální rychlosti 220 km/h. Výkonu sekunduje 120 Nm kroutícího momentu.

Nové GT je vybaveno značkovými komponenty, které mají podpořit důvěru zákazníků ve kvalitu celé sestavy. Podvozek dodala japonská značka KYB, brzdy zase italské Brembo - model M4.32.

Benelli 1200GT hraje na tradiční pojetí velkého cesťáku a nesnaží se designově a výbavou šokovat potenciální zákazníky. Před řidičem září čtyřpalcový barevný TFT displej, po jehož stranách jsou klasické kruhové budíky tachometru a otáčkoměru. Nad nimi je příprava pro instalaci navigačního systému. Stroj má integrované audio, monitoring tlaku pneumatik, elektricky výškově nastavitelné plexi, elektricky sklopná zrcátka a bezklíčkové zapalování. Ve standardní výbavě jsou vyhřívané rukojeti i sedačky. Sedačka jezdce je výškově nastavitelná, přičemž nižší poloha je 780 milimetrů vysoko.

Široká kapotáž hostí full-LED světla a kamerový systém s interním záznamem jízdních situací. Kamery jsou vpředu i vzadu stroje. Plejáda funkcí je ovládána monstrózním ovladačem na levé ruce, k jehož designu byl zřejmě pozván tvůrce hry Nintendo Gameboy z roku 1984 a která je ve výsledku kopií ovladače z Hondy Goldwing 1800. Na pravé straně kapotáže najdeme dalších několik tlačítek, které se již na Gameboye nevešly a skrze které lze ovládat vyhřívání rukou, sedaček a parkovací brzdu.

Monstróznost stroje dává jasně najevo do jaké kategorie konkurentů se hodlá vmísit. Standardní výbava třech kufrů o celkovém objemu přes 100 litrů a kapacita nádrže 22 litrů slibuje dostatečný prostor pro delší výlety, jak by se od grand turisma očekávaly. Proti zavedené konkurenci bude Benelli 1200GT zcela jistě bojovat výrazně nižší cenou.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

A zároveň značkou, která ačkoliv sice patří čínskému majiteli, vývoj a design stále pochází z italského Pesara. A tudíž se případný majitel nemusí za nic stydět - přece jen Benelli je na světě již od roku 1911. Jestli bude nové 1200GT pouze Asijskou záležitostí je stále ve hvězdách. Bylo by ale vyloženě podivné, aby se stroj nezačal prodávat i v Evropě. Rozvor kol má 1550 milimetrů, což je o 75 milimetrů více než má BMW R1250RT. Hmotnost by měla dosahovat 338 kilogramů. Sluší se říci, že Benelli není lecjakým malým prodejcem. V loňském roce prodala  téměř 63 tisíc strojů s objemem nad 350 ccm. Což ji řadí po bok výrobců jako Ducati, nebo Triumph. Tento cestovní motocykl bysme mohli spatřit v prodeji na jaře 2021.